شناسهٔ خبر: 32135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس­گفتارهای مطالعات مردم شناختی موسیقی برگزار می‌شود

به همت معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران درس­گفتارهای مردم­ شناسی و اتنوموزیکولوژی برگزار می شود.

فرهنگ امروز: این دوره با تدریس دکتر محمد رضا آزاده فر در دوازده جلسه برگزار می‌شود که مباحث آن دربرگیرندۀ آخرین دستاوردهای علمی و هنری پیرامون این رشته به همراه نمایش فیلم و پخش نمونه‌های صوتی از موسیقی ملل مختلف دنیاست. مطالعات موسیقی اقوام و ملل یکی از مواهبی است که برای شخص مطالعه کننده دیدگاهی ژرف و واقع‌گرایانه از چیستی فرهنگ‌های دنیا به دست می‌دهد.

متخصصان این رشته برای آشنایی عمیق‌تر با موسیقی حوزۀ فرهنگی مورد مطالعۀ خود ممکن است سال‌ها در آن منطقه اقامت گزینند و ضمن زندگی با مردم، به فراگیری نواختن سازهای محلی آن‌ها نیز اقدام کنند. محققان این رشته عموماً به دنبال یافتن معنای موسیقی و جایگاه آن در زندگی اقوام مختلف ­اند و از به همین دلیل دیدگاه مردم‌شناسانۀ قدرتمندی می‌یابند. سفر یکی از جنبه‌های مهم زندگی یک مردم‌شناس موسیقی است. مطالعات مردم‌شناسی موسیقی حوزه‌های بسیار گوناگونی دارد که هریک از این حوزه‌ها از جنبه‌های بی‌شماری قابل مطالعه است.

برخی از موضوعات جذاب این حوزه که در این دوره مورد بررسی قرار می‌گیرند مشتمل است بر: سیر تطور اتنوموزیکولوژی، هویت فرهنگی و موسیقی، موسیقی به عنوان نمود زندگی اجتماعی، موسیقی اقوام مهاجر، موسیقی و بدن و بسیاریموضوعات متنوع دیگر.

این دوره از ۲۱ اردیبهشت­ ماه، روزهای دوشنبه ساعت ۱۵ در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

دانشجویان می­ توانند جهت کسب اطلاعات ثبت نام با شماره ۸۸۳۱۰۴۶۳ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ تماس بگیرند.

نشانی خانه‌ هنرمندان ايران خيابان طا‌لقاني، خيابان موسوي شمالي(فرصت)، باغ هنر است.

نظر شما