شناسهٔ خبر: 32164 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های «اولریش مارزلف» در خوی

پروفسور اولریش مارزلف، ایران‌شناس آلمانی، 22 اردیبهشت‌ماه برای زیارت آرامگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی حضور خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مدیر امور بین‌الملل تولیت شمس تبریزی با اعلام این خبر گفت: اولریش مارزلف، ایران‌شناس برجسته آلمانی، از حدود ۲۰ سال پیش درباره قصه‌های عامیانه فارسی پژوهش می‌کند و تاکنون تألیفات بسیاری در این زمینه از خود به جای گذاشته است. «طبقه‌بندی قصه‌های ایرانی»، «بهلول‌نامه» و «آلبوم شاهنامه» برخی از مهم‌ترین آثار او هستند.

مرتضی برین در ادامه افزود: زیارت امام‌زاده سیدبهلول و دیدار از آرامگاه شمس تبریزی، بازار خوی و برخی از اماکن تاریخی و باستانی و حضور در ماه‌گفتار ششم تولیت شمس تبریزی که با حضور پژوهشگران فرهنگی و استادان تاریخ و ادبیات دانشگاه‌های شمال استان و ارومیه در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار خواهد شد، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر این شخصیت جهانی به خوی است.

مدیر امور بین‌الملل تولیت آرامگاه شمس تبریزی، برقراری ارتباط با تشکل‌های مردمی و سایر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به شمس تبریزی و مولانا در سراسر جهان را از اولویت‌های کاری امور بین‌الملل تولیت عنوان کرد و گفت: برای ساخت و توسعه اثر فاخر مجموعه فرهنگی آرامگاه شمس تبریزی جلب مساعدت و همراهی علاقه‌مندان ضروری است.

اولریش مارزلف نقش زیادی در معرفی آثار علینقی خویی نقاش معروف دوره قاجار داشته است.

ماه‌گفتار ششم تولیت شمس تبریزی با سخنرانی پروفسور مارزلف و با همت خانه دانش و فرهنگ و زریاب اجرا خواهد شد.

نظر شما