شناسهٔ خبر: 32259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نکوداشت سید محمود دعایی در کتابخانه ملی برگزار می شود

آیین نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات و نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی؛ آیین نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات و نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

 در این مراسم که عصر روز پنج شنبه برگزار می شود، از سالها خدمات و مجاهدت های حجت الاسلام دعایی تقدیر می شود.

حجت الاسلام دعایی متولد ۱۳۲۰ در شهر کرمان است، وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه وارد حوزهٔ علمیه کرمان به نام مدرسهٔ معصومیه شد و به تحصیل علوم اسلامی مشغول شد.

وی پس از اتمام سطوح اولیه تحصیلی در کرمان به حوزهٔ علمیهٔ قم رفت ، بعد از تکمیل سطوح عالیه در سال ۱۳۴۶ رویدادهای سیاسی تحت تعقیب رژیم شاه قرار گرفت و مخفیانه به عراق رفت و در آنجا تحصیلات علوم اسلامی را ادامه داد. در این دوران تلاش های وسیعی جهت استردادش صورت گرفت که مأموران رژیم گذشته در این زمینه موفق نشدند.

حجت الاسلام دعایی قبل از پیروزی انقلاب در خارج و داخل ایران از فعالان سیاسی بوده و در خلال این مدت به اروپا و کشورهای خاورمیانه (چون سوریه، لبنان، اردن، عربستان، پاکستان، و افغانستان) سفر کرده است.

آیین بزرگداشت حجت الاسلام دعایی در سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران واقع در بزرگراه حقانی، غرب به شرق، بلوار کتابخانه ملی برگزار می شود.

نظر شما