شناسهٔ خبر: 32266 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نام گذاری روزهای نمایشگاه به نام کشورها در بخش بین الملل

در بخش بین الملل و سالن کشورها هر روز از نمایشگاه کتاب تهران به نام یکی از کشورهای شرکت کننده نام گذاری شده و قرار است هر کشور در روز مخصوص به خود برنامه های ویژه ای داشته باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  نمایشگاه کتاب تهران در این دوره سرمایه گذاری ویژه ای بر بخش بین الملل کرده است، در این راستا روسای ۴ نمایشگاه کتاب بزرگ و وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی برخی کشورهای منطقه نیز حضور دارند.

هم چنین در بخش بین الملل و در سالن کشورها هر روز به نام یکی از کشورها نام گذاری شده است،  بر این اساس امروز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به نام ایتالیا نام گذاری شده و رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا برنامه هایی را ارائه می کند.

فردا جمعه ۱۸ اردیبهشت ماه به نام روز عمان نام گذاری شده است، عمان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب تهران است. شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه نیز به نام روز مکزیک و یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز به نام روز فرانسه نام گذاری شده است.

حضور رئیس نمایشگاه کتاب پاریس،  سفیر پاریس و ریاضی دان برجسته پاریسی از دیگر برنامه های این روز است.

دوشنبه ۲۱اردیبهشت ماه نیز به نام روز آفریقا و چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به نام رو افغانستان و تاجیکستان نام گذاری شده است. البته هنوز روز سه شنبه برای کشوری خاصی ثبت نشده است. لهستان و گرجستان نیز روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه را به خود اختصاص داده اند.

جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه نیز به نام روز ایران در جهان نام گذاری شده است. قرار شده تا هر کشوری در روز مخصوص به خود علاوه بر ارائه برنامه های مختلف، پذیرایی ویژه متناسب با آداب و رسوم خود از بازدیدکنندگان و حاضران در نشست ها داشته باشد.

نظر شما