شناسهٔ خبر: 32302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست منتشر می‌شود

جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه كتاب تهران عرضه می‌شود. این اثر به‌كوشش سعید علامیان نوشته شده كه همانند جلد نخست خاطرات، ساختار كتاب براساس سؤال و جواب تنظیم شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سعید علامیان نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نویسی دفاع مقدس در این‌باره گفت: جلد دوم خاطرات محسن رفیق دوست از سال ۶۸ آغاز می‌شود و تا سال ۷۸ كه مأموریت وی در بنیاد مستضعفان امام خمینی(ره) به پایان می‌رسد، ادامه دارد.

وی گفت: رفیق‌دوست را شخصیتی جامع الاطراف دیده‌ام كه از موضوعات مختلف اطلاعات گسترده‌ای دارد و نمی‌شود كتاب خاطرات چنین شخصیتی به صورت من راوی و داستان‌گونه تنظیم شود؛ با توجه به همین امر ساختار اثر را این‌گونه انتخاب كردم.

علامیان با اشاره به اینكه تنظیم سوال و جواب را برای این كتاب به این دلیل انتخاب كرده كه كمترین دخل و تصرف را داشته باشد، تصریح كرد: روش پرسش و پاسخ این مزیت را دارد كه شما با ارائه خود سوال و در قالب سؤال می‌توانید به خواننده اطلاعات بیشتری بدهید، سؤال‌ها با استناد به مطبوعات مطرح شده است و حوادث و گزارش‌هایی است كه در روزنامه‌های آن دوران آمده است.

وی گفت: من در این مصاحبه به عنوان یك روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سوالات را مطرح می‌كنم، نه به عنوان یك مورخ و اگر دیگران هم این مسیر را طی كنند و خاطرات را گردآوری كنند، مورخان می‌توانند تاریخ انقلاب را از مجموع این خاطرات به دست بیاورند. رفیق‌دوست خاطرات دهه اول و دوم انقلاب اسلامی را بازگو كرده است و دیگران هم باید همین كار را كنند.

 جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست در ۴۲۶ صفحه، قطع رقعی و شمارگان ۲۵۰۰ جلد منتشر می‌شود.

نظر شما