شناسهٔ خبر: 32340 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عمده تخلفات جزئی ناشران داخلی را با کدخدامنشی حل می کنیم

رئیس کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما امسال تلاش داریم تا برخورد صنفی با ناشران داشته باشیم، نه برخورد وزارتخانه ای و دولتی بنابراین تلاش می کنیم در وهله نخست، تخلفات را با کدخدا منشی حل کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد مهدی داوودی پور از برخی تخلفات ناشران در دو روز نخست نمایشگاه خبر داد و گفت: مواردی وجود داشته که ممشول تخلفات بوده و دلایل مختلفی هم داشته است، اما هیچ یک از این دلایل توجیه تخلف نیست.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ناشران در تنگناهای مالی قرار گرفته و اقداماتی را که نباید انجام می دهند، البته برخی از تخلفات در عرف بین ناشران تخلف محسوب نمی شود، اما به لحاظ آیین نامه انضباطی نمایشگاه خلاف محسوب می شود، ما نیز با این آیین نامه کار داریم و بر طبق آن رسیگی می کنیم.

داوودی پور تصریح کرد: ما امسال تلاش داریم تا صنفی با ناشران برخورد کنیم، نه برخورد وزارتخانه ای و دولتی، البته قطعا رفع خلاف خواهیم کرد، اما با شیوه خودمان ، به عبارت دیگر با کدخدامنشی و ارتباطی که با ناشران داریم، مانع از این هستیم که خلافی انجام شده و یا از قوانین سرپیچی شود.

وی ادامه داد: تذکر زبانی به ناشران متخلف جزو وظایف ما است، ما ابتدا به شکل شفاهی به ناشران تذکر می دهیم، البته تخلف واگذاری به غیر را کتبی تذکر خواهیم داد،  اینجا ذکر این نکته هم خالی از فایده نیست که گاهی برخی ناشران به جای اینکه کتاب های خود را بیاورند، کتابهای ناشران دیگر را عرضه می کنند که این نیز جزو تخلف واگذاری به غیر محسوب می شود و ما باید تذکر کتبی را  ارائه کنیم.

داوودی پور در پاسخ به این پرسش که قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از صدور اجازه برای مدیران سالن ها به جهت تعطیلی برخی غرفه ها برای چند دقیقه تا چند ساعت به منظور رفع مشکل خبر داده است، آیا تاکنون چنین اقدامی داشته اید؟ گفت: این بخشنامه و اجازه هنوز به ما ابلاغ نشده است، تاکنون تعطیلی غرفه ها از اختیارات مدیر سالن نبوده است.

وی هم چنین با اشاره به تخلفات موجود در بخش کودک و نوجوان و ارائه محصولاتی غیر از کتاب هم چون اسباب بازی و نوشت افزار گفت: نه ما و نه مدیران سالن ها هیچ یک علاقه ای به اینکه کودکان در یک محیط فرهنگی با موضوع کتاب بخواهند به مواردی دیگر توجه نشان دهند،  نداریم و در آیین نامه نیز به آن تصریح شده است،  بنابراین با انجام اینگونه اقدامات مقابله خواهیم کرد.

نظر شما