شناسهٔ خبر: 32358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات پنجمین جشن شب فیلمنامه/ یک کارگردان تجلیل می‌شود

رییس کانون فیلمنامه نویسان اعلام کرد پنجمین جشن شب فیلمنامه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان از صنوف زیرمجموعه خانه سینما درباره پنجمین جشن شب فیلمنامه گفت: جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تولد حکیم ابوالقاسم فردوسی پنجمین جشن شب فیلمنامه در موزه سینما برگزار می شود. همزمانی این جشن با سالروز تولد فردوسی نشان می دهد کسانی که این جشن را پایه ریزی کرده اند افراد بسیار خوش سلیقه ای بودند.

وی ادامه داد: در این مراسم بخش های مختلفی برگزار می شود که از آن جمله می توان به تجلیل از تعدادی از نویسندگان، قصه پردازان، فعالان حوزه ترجمه و فیلمنامه نویسان اشاره کرد. همچنین قرار است یکی از کارگردانان سینمایی را که بیشترین همراهی را با فیلمنامه نویسان داشته است، معرفی کنیم.

رییس کانون فیلمنامه نویسان بیان کرد: تقدیر از فعالان صنفی، تجلیل از یک فیلمنامه نویس پیشکسوت و قدردانی از یک فیلمنامه نویس برای یک عمر فعالیت در حوزه نگارش فیلمنامه از جمله برنامه های پنجمین شب فیلمنامه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شب فیلمنامه شاهد شنیدن اخبار خوبی در حوزه بیمه هنرمندان هستیم یا خیر، توضیح داد: مساله بیمه تامین اجتماعی و بیمه بیکاری فیلمنامه نویسان به کل خانه سینما مربوط می شود. بحث ها و موافقت هایی بین وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و به تازگی از ما خواسته اند تا لیست اسامی اعضای کانون را ارائه کنیم.

مقصودی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه سینما رخ دهد، تاکید کرد: طی سال های گذشته شرایط سختی در کل کشور حاکم بوده و بسیاری از بخش های مختلف جامعه از جمله حوزه سینما دچار فشار و تنش های بسیار بود، در چنین شرایطی که همه تلاش می کنند اتفاقات خوبی در جامعه رخ دهد، خانه سینما نیز همه تلاش خود را می کند تا بتواند در زمینه حل مشکلات حوزه سینما موفق عمل کند.

نظر شما