شناسهٔ خبر: 32381 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمپوزیوم «صیانت فرهنگی در استفاده از فناوری اطلاعات»برگزار می‌شود

به همت انجمن جامعه شناسی ایران و همکاری سایر نهادها سمپوزیوم «صیانت فرهنگی در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)» برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛سمپوزیوم (همایش تخصصی محدود)، صیانت فرهنگی در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و انجمن جامعه‌شناسی ایران، سی‌ و یکم اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

عباس قنبری، دبیر علمی این سمپوزیوم گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم بین رشته‌ای، بررسی اثرات و پیامدهای استفاده از محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه و ضرورت اندیشیدن تدابیر لازم برای ایجاد مصونیت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایران با تاکید بر مکانیسم‌های بومی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص این سمپوزیوم، بعد بین رشته‌ای بودن است که طی آن ابعاد فنی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و ارتباطی محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و حضور همزمان اساتید رشته‌های فنی، جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات از دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه صنعتی خواجه‌النصیر به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

قنبری افزود: در این سمپوزیوم اساتید و متخصصان حوزه‌های مختلف به طرح مساله و بیان دغدغه‌های خود در خصوص استفاده از محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) خواهند پرداخت و این مسائل و دغدغه‌ها به عنوان محورهای فراخوان یک همایش ملی که در همین زمینه در اواخر امسال قرار است برگزار شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما