شناسهٔ خبر: 32388 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقاشی «کلود مونه» چند دلار به فروش رفت؟

یک نقاشی از دوران بلوغ کاری کلود مونه بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یک نقاشی زیبا و درخشان از کلود مونه از باغ‌های محبوبش ژیورنی که حداقل در یک چهارم قرن اخیر در بازار ارایه نشده بود در حراج ساتبیز در نیویورک فروخته شد.

تابلو از مونه

خریدار این تابلو که با عنوان «برکه نیلوفر، گل‌های سرخ» شناخته می‌شود، یک مجموعه‌دار چینی بود.

این نقاشی نشان دهنده سبک بالای نقاشی مونه در دوران بلوغ کاری اوست. این نقاشی که در اوایل قرن بیستم کشیده شده چشم اندازی نادر از طاق گل سرخ و یکی از سه نقاشی مونه از این موضوع است.

در حالی که نقاشی های دوره اول کاری مونه که شامل ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۸ می شود از نیلوفرهای آبی بسیار توسط مجموعه‌داران مشاهده شده اما از آثار نقاشی او در فاصله سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۵ کمتر اثری زیر چکش حراج می رود.

این نقاشی در سال ۱۹۱۳ کشیده شده و تصویرگر طاق گلی از گل‌های سرخ روی دریاچه لیلیوم است. این نقاشی بزرگترین تابلو در میان سه تابلوی رنگ و روغنی است که مونه از این منظر کشده بود و یکی از آنها اکنون در موزه فونیکس آریزونا نگهداری می شود و دیگری در یک مجموع خصوصی جای دارد.

این تابلو به قیمت ۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار در حراجی پنج شنبه شب ساتبیز نیویورک فروخته شد. در این مجموعه در کل ۳۶۸.۳ میلیون دلار اثر نقاشی به فروش رفت. با این حراجی مجموع فروش ساتبیز در سال ۲۰۱۵ در زمینه تابلوی نقاشی به ۷۳۹.۴ میلیون دلار رسید.

کلود مونه ‏(۱۴ نوامبر ۱۸۴۰ - ۵ دسامبر ۱۹۲۶) بنیانگذار امپرسیونیسم فرانسوی بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یک از نقاشی‌های او با عنوان دریافتی از طلوع آفتاب گرفته شده است. وی در پاریس متولد شد و در ژیورنی زندگی‌اش پایان گرفت. او کشیدن مجموعه تابلوهای نیلوفرهای آبی را در سال ۱۸۹۹ آغاز کرد. از ۱۹۱۴ به بعد در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. در ۱۹۲۱ مجموعه‌ای از کارهایش مورد قبول دولت واقع و نارنجستان پاریس برای نگهداری آنها بازسازی شد.

نظر شما