شناسهٔ خبر: 32402 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رادیو فرهنگ چهار ساعت از کتاب می‌گوید/ کنداکتور جدید از آخر هفته

مدیر رادیو فرهنگ از فعالیت «گروه کتاب» این شبکه در نمایشگاه کتاب سخن گفت و بیان کرد که روزانه حدود ۴ ساعت از برنامه های این شبکه به گروه تازه تاسیس کتاب اختصاص دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدصادق رحمانیان درباره برنامه های این شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: از جمله برنامه های ما «صدای کتاب» است که همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب آغاز به کار کرده است و از ساعت ۱۴:۳۰ و در مدت زمان ۹۰ دقیقه روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: براساس همکاری های دوجانبه شبکه فرهنگ و خانه کتاب ایران، غرفه رادیو فرهنگ در سالن کتاب و رسانه نمایشگاه کتاب برپا شده است و برنامه سازان ما هر روز از ساعت ۱۰ صبح با مخاطبان شبکه فرهنگ و بازدیدکنندگان غرفه در تعامل و گفتگو هستند و برنامه هایی را برای بخش های مختلف «صدای کتاب» آماده می کنند.

مدیر رادیو فرهنگ به بعضی از آیتم های برنامه «صدای کتاب» اشاره و بیان کرد: ما در چند روز گذشته در نمایشگاه کتاب صحبت هایی هم با مهمانان خارجی نمایشگاه داشتیم که از کشورهای ایتالیا، گرجستان، عمان و... بودند و از تعاملات فرهنگی خود با ایران در حوزه نشر صحبت کردند.

وی به رونمایی کتاب داریوش ارجمند در غرفه این شبکه اشاره و عنوان کرد: گاهی بعضی از هنرمندان هم آثار خود را در غرفه رادیو فرهنگ رونمایی می کنند و ارجمند از جمله آنها بود.

رحمانیان با اشاره به گروه تازه تاسیس «کتاب» در این شبکه عنوان کرد: این گروه حدود ۳ ماه است که راه افتاده است و روزانه حدود ۴ ساعت از برنامه های رادیو فرهنگ به این گروه اختصاص یافته است.

مدیر رادیو فرهنگ به کنداکتور برنامه های گروه «کتاب» اشاره و اعلام کرد: برنامه های جدیدی در این شبکه در دست ساخت است. به طور مثال برنامه «قدم زدن در کلمات» به صورت زنده به اطلاع رسانی درباره کتاب می پردازد و بیشتر برنامه ای گزارش محور است. همچنین برنامه های «کیمیای کلمات»، «آیینه جیبی»، «فراهنگ» و «کارنامک» از دیگر برنامه های این گروه هستند که قرار است از ۲۶ اردیبهشت روی آنتن بروند و کنداکتور ما در گروه «کتاب» از ۲۶ اردیبهشت تغییر می کند.

به گفته مدیر رادیو فرهنگ، «قصه شب» با محوریت قصه گویی روی آنتن می رود که بیشتر به داستان های ایرانی و تا حدی به داستان های خارجی می پردازد. «کیمیای کلمات» نیز بیشتر به متون ادبی فارسی و متون کهن در حوزه کتاب می پردازد. «آیینه جیبی» نیز به فناوری های نوین، کتاب های الکترونیکی و ایبوک ها می پردازد. «فراهنگ» نیز برنامه ای است که گزیده هایی از یک کتاب را با قطعاتی از موسیقی های منتخب همراه می کند. همچنین «کارنامک» برنامه ای است که به شاعران اختصاص دارد و آنها که حداقل ۲ کتاب شعر از خود چاپ کرده باشند، می توانند در این برنامه حضور یابند.

نظر شما