شناسهٔ خبر: 32491 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تکاپو» سراغ خاطرات استاد پیشکسوت ادبیات می‌رود

بدرالزمان قریب استاد ادبیات همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی و خیام نیشابوری در برنامه این هفته «تکاپو» رادیو تهران حضور می‌یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ستاره نقدی  با اشاره به برنامه «تکاپو» که پنجشنبه ها ساعت ۹ صبح از رادیو تهران روی آنتن می رود، گفت: در این برنامه از افرادی که در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و... شناخته شده هستند، دعوت می شود. حتی ممکن است این افراد شاخص و چهره نباشند اما کاری که انجام می دهند شاخص است و به این ترتیب با این کار به جامعه معرفی می شوند.

نقدی با اشاره به قسمت های پیشین این برنامه توضیح داد: «تکاپو» تا حدی برنامه ای مناسبتی است که ما بنا به روزهای سال افراد مختلفی را دعوت می کنیم. به طور مثال چندی پیش یکی از معلمان قدیمی دارالفنون که ۹۴ سال داشت به برنامه ما آمد و درباره آن روزها سخن گفت، یا در برنامه ای دیگر مه لقا ملاح حضور یافت که حدود ۶۰ سال است پلاستیک مصرف نکرده است و از حافظان محیط زیست است.

این تهیه کننده برنامه های رادیویی به مهمان این هفته خود اشاره و بیان کرد: از آنجایی که ۲۵ اردیبهشت سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی و ۲۸ اردیبهشت بزرگداشت حکیم عمر خیام را داریم، بدرالزمان قریب پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت مهمان این هفته ما خواهد بود. او از استادان پیشکسوت ادبیات است و حدود ۹۰ سال سن دارد. 

نقدی با اشاره به صحبت هایی که با بدرالزمان قریب خواهد شد، گفت: «تکاپو» یک برنامه گفتگومحور و تا حدی تخصصی است اما چون اشخاصی که به این برنامه می آیند از افراد پیشکسوت هستند بیشتر از زندگی شخصی و فعالیت های خود سخن خواهند گفت. ما سعی می کنیم در برنامه گفتگویی هم با فرزندان و یا شاگردان این استاد ادبیات داشته باشیم. 

برنامه «تکاپو» با اجرای آلبرت کوچویی از پیشکسوتان رادیو و هماهنگی اعظم زمانی پنجشنبه ها ساعت ۹ صبح از موج اف ام ردیف ۹۴ مگاهرتز شروع می شود و به مدت ۵۰ دقیقه ادامه می یابد. این برنامه به صورت تولیدی روی آنتن می رود.

نظر شما