شناسهٔ خبر: 32526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشغله ذهنی ما را از اندیشیدن غافل نکند/ «دنیای سوفی» را بخوانید

حسین محب اهری با حضور در نشست کتابخوانی هنرمندان با پیشنهاد مطالعه رمان «دنیای سوفی» گفت: اندیشه برای انسان ضروری و لازم است. نباید مشغله‌های ذهنی ما را از اندیشیدن غافل کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دومین نوبت امروز نشست کتابخوانی هنرمندان، بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور حسین محب اهری بازیگر سینما و تلویزیون در فرهنگسرای کتاب واقع در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. محب اهری در این نشست کتاب «دنیای سوفی» اثر یوستین گوردر را خواند و درباره این اثر به بیان توضیحاتی پرداخت.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت انتخاب خود گفت: اندیشه برای انسان ضروری و لازم است. نباید مشغله های ذهنی ما را از اندیشیدن غافل کند. این کتاب فلسفه و مفاهیم عمیق را با زبان بسیار ساده و شیرین بیان کرده است. نویسنده کتاب را به گونه ای نوشته است که خواننده بدون احساس خستگی می تواند این اثر ۶۰۰ صفحه ای را به راحتی بخواند.

وی ادامه داد: کتاب «دنیای سوفی» با شروع خوبی که دارد، مخاطب را به اندیشیدن وا می دارد و اندیشه فلسفی سه هزار ساله را برای کسانی که از ورود به دنیای فلسفی می ترسند، آسان نشان می دهد. سپس آنان را آرام آرام با آن مفاهیم فلسفی آشنا می کند.

نظر شما