شناسهٔ خبر: 32545 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین توصیه‌های سپانلو برای اهل کتاب چه بود؟

شاعر تهران در گفت‌وگویی که 28 اسفند با خبرگزاری کتاب انجام داد خواندن دو کتاب را به مخاطبان پیشنهاد کرد. یکی «هزار و یک شعر» خودش و دیگری کتاب «پیش روی» اثر ا.ال.دکتروف.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ شاعر منظومه «خانم زمان» گفت: تعطیلات تعطیلات آغاز سال در تهران هستم و در خانه مطالعه می‌کنم.
 
وی افزود: برای بهار کتاب «پیش روی» اثر ا.ال.دکتروف را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم. «پیش روی» یکی از بهترین رمان‌های دکتروف است. این روزها بیشتر کتاب‌های متفرقه می‌خوانم اما اگر قرار باشد به مخاطبان کتابی را پیشنهاد کنم همین رمان را توصیه می‌کنم.
 
 
این شاعر و مترجم ادامه داد: رمان «پیش روی» درباره جنگ‌های برده‌داری امریکاست و ده‌ها کاراکتر و شخصیت دارد که خواننده هیچ کدام از آنها را گم نمی‌کند. حوادث و کنش‌ها و واکنش‌ها در این رمان به موازات پیش می‌رود و به هیچ وجه مخاطب خسته نمی‌شود.
 
شاعر مجموعه شعر «پاییز در بزرگراه» اضافه کرد: آنهایی که به ادبیات علاقه‌مندند مسلماً باید شعر هم بخوانند. برای مطالعات آنها در زمینه شعر نیز کتاب «هزار و یک شعر» خودم را به آنها معرفی می‌کنم که با خواندن آن می‌توانند با چندین دهه شعر و شاعری در ایران آشنا شوند.
 
 
کتاب «پیش روی» اثر ا.ال. دکتروف با ترجمه امیر احمدی آریان سال ۱۳۹۰ از سوی نشر چشمه منتشر شد. این کتاب را دکتروف در سال ۲۰۰۶ نوشته است و مضمون این کتاب درباره جنگ‌های داخلی امریکاست. از این نویسنده تا کنون رمان‌هایی مانند «رگتایم» و «بیلی باتگیت» با ترجمه مترجم پیشکسوت نجف دریابندری به فارسی ترجمه شده است.

نظر شما