شناسهٔ خبر: 32553 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیئت رسیدگی به امور دانشگاهیان تشکیل می‌شود

در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل هیئت رسیدگی به امور دانشگاهیان به تصویب رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در خصوص دستور جلسه ۷۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، اظهار داشت: دستور اصلی این جلسه تعیین هیئت های رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبق مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده بود که تصمیم گیری های لازم در امور دانشگاهیان در خود دانشگاه ها انجام شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر اساس مصوبه مذکور؛ باید نکات و مشکلاتی که اعضای هیئت علمی، دانشجویان و همکاران دانشگاهی در امور علمی با آن روبرو هستند در یک مرجع بالاتر اعتراضات و تظلم خواهی آنها مورد رسیدگی قرار گیرد که در این جلسه تشکیل این هیئت به تصویب رسید.

دکتر مخبر دزفولی گفت: بر اساس تصمیم این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست این هیئت در وزارت "علوم، تحقیقات و فناوری" و وزارت "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" به عهده وزرای این وزارتخانه ها و در دانشگاه آزاد اسلامی به عهده رئیس این دانشگاه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،دکتر مخبر دزفولی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای این هیئت نیز شامل؛ معاون حقوقی وزارتخانه، معاون تخصصی ذی ربط، سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به انتخاب وزیر، دو نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب این شورا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهند بود.

نظر شما