شناسهٔ خبر: 32615 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین کتاب حداد عادل در کمتر از دو ماه به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «محض اطلاع؛ تحلیل محتوای جلد هفتم یادداشت‌های اسدالله علم» با مقدمه ای از استاد محمد رضا حکیمی از امروز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «محض اطلاع؛ تحلیل محتوای جلد هفتم یادداشت های اسدالله علم» به قلم دکتر غلامعلی حداد عادل ، اسفند ماه ۹۳ منتشر شد که با استقبال خوب مخاطبان در کمتر از ۲ماه به چاپ دوم رسید.
استاد محمد رضا حکیمی در قسمتی از یادداشت خود بر این کتاب آورده اند:
« از كتاب اهدايي بسيار متشكّرم؛ كتابي بسيار بسيار بسيار خوب و آموزنده. نسل‌هاي كنوني و بعد، از ماهيّت پهلوي‌ها ناآگاهند و چه بسا به ذهنشان بيايد كه انقلاب كار ناراستي بود و آنها در فكر ملّت و نجات ملّت بودند و ... و انقلاب مانع شد. ولي وقتي بشناسند كه «گردش» كار آنان بوده و ملّت به‌حساب نمي‌آمده، آگاه مي‌شوند. دادن اين آگاهي به مردم مخصوصاً جوانان بسيار لازم است.»

«محض اطلاع» در ۲۲۷ صفحه‌، تحلیلی بر جلد هفتم یادداشت‌های امیراسدالله عَلَم است. جلد هفتم خاطرات عَلَم که در سال جاری منتشرشده درواقع به لحاظ زمانی اولین دفتر خاطرات وی است که وقایع اول اردیبهشت ۱۳۴۶ تا ۲۱ بهمن ۱۳۴۷ را در بر می‌گیرد.
غلامعلی حدادعادل معتقد است یادداشت‌های عَلَم که بیش از بیست سال از آغاز انتشارش می‌گذرد، به نحو قابل‌قبول موردتوجه قرار نگرفته و قابلیت بررسی‌های تاریخی و دانشگاهی بسیاری دارد که می‌تواند در رشته‌های تاریخ و علوم‌سیاسی موضوع بررسی انواع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد قرار بگیرد.

 این کتاب از سوی «انتشارات فراوا (فرهنگ ایران و اسلام)»، منتشر شده است. و علاقه مندان می توانند این کتاب را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، شبستان اصلی،راهروي ١٥ غرفه ٣٦ ، نشر مرجع تهیه کنند.

نظر شما