شناسهٔ خبر: 32621 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور ناشران غیرحرفه‌ای در نمایشگاه بیست و نهم محدودتر می‌شود

مدیر کمیته نظارت محتوایی در نشر داخلی گفت: با همکاری تشکل‌های نشر موضوعاتی مورد تاکید قرار گرفت که در صورت اجرایی شدن برخی از آشفتگی‌های مربوط به حضور ناشران غیرحرفه‌ای در نمایشگاه بعد محدودتر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مدیر کمیته نظارت محتوایی در نشر داخلی، از بررسی مسائل و موضوعاتی که مانع از تاثیرگذاری نشر حرفه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران می‌شود خبر داد و گفت: با همکاری تشکل‌های نشر موضوعاتی مورد تاکید قرار گرفت که در صورت اجرایی شدن برخی از آشفتگی‌های مربوط به حضور ناشران غیرحرفه‌ای در نمایشگاه کتاب سال آینده محدودتر می‌شود.

همایون امیرزاده گفت: اعضای این کمیته به بحث نظارت محتوایی نمایشگاه کتاب امسال پرداخت و مسائل و موضوعاتی را که مانع از تاثیرگذاری نشر حرفه‌ای در نمایشگاه تهران شده است، مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: همچنین با همکاری تشکل‌های نشر موضوعاتی مورد تاکید قرار گرفت که در صورت اجرایی شدن برخی از آشفتگی‌های مربوط به حضور ناشران غیرحرفه‌ای در نمایشگاه کتاب سال آینده، محدودتر می‌شود.

مدیر کمیته نظارت محتوایی در نشر داخلی اظهار کرد: در این کمیته این موضوع که برخی از شرکت‌کنندگان غیرحرفه‌ای نمایشگاه کتاب با مبادرت و ارائه آثاری از ناشران دیگر، حقوق هم‌صنفان خود را نادیده می‌گیرند،  مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌ قاطعانه‌ای گرفته ‌شد که تاثیر آن را نمایشگاه سال آینده نمایان می‌شود.

امیرزاده عنوان کرد: در این راستا هم هیات رسیدگی به تخلف ناشران و هم کمیته نظارت محتوایی بخش عمده این موانع را شناسایی کرده و با ایجاد محدودیت برای حضور غیرحرفه‌ای این گونه ناشران به اطمینانی رسیده است که سال آینده شاهد نظم و انضباط بیشتری و رعایت دقیق‌تر حقوق ناشران حرفه‌ای باشیم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» تا  امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما