شناسهٔ خبر: 32647 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه متوسط عکس درخشان ندارد

مرتضی پور صمدی از داوران مسابقه عکس نخستین جشن عکاسان سینمای ایران معتقد است شکوفایی خلاقیت عکاس در پروژه های سینمایی ارتباط مستقیم به فیلمنامه و کارگردانی خوب دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینمای ایران، که به عنوان یکی از داوران نخستین جشن عکاسان سینمای ایران، آثار را مورد داوری قرار داده است درباره سطح کیفی آثار راه یافته به بخش مسابقه گفت: واقعیت این است در بررسی آثار با انبوهی از عکس ها مواجه شدیم که سطح کیفی خوبی نداشتند. در واقع معتقدم شکوفایی خلاقیت عکاس در پروژه های سینمایی ارتباط مستقیم به فیلمنامه و کارگردانی خوب دارد.

فیلمبردار فیلم سینمایی «ارغوان» ادامه داد: از همین رو امکان ندارد با یک فیلمنامه متوسط و یک فضاسازی نامطلوب، بتوان عکس درخشان خلق کرد. بنابراین اگر یک عکاس با هر میزان تجربه، گرفتار یک فیلم متوسط و یا بد شود قطعا خروجی آن عکس های خوبی نخواهد شد. از همین رو عوامل دیگری غیر از عکاس در کیفیت یا عدم کیفیت فضای عکاسی در فیلم های سینمایی نقش دارند.

پورصمدی متذکر شد: این بحث ها در شرایطی مطرح می شود که سینما یک دوران گذار را طی می کند و یک نسل به آرامی کنار می رود و نسل جوانی جایگزین آنها می شود. حال اینکه نسل جوان، نسلی شتابزده، هیجانی و گاه عصیانگر است که می خواهد زود به نتیجه برسد. بنابراین دلایلی از این دست باعث شده در نحوه پرداخت، ابزار کافی برای بهبود کیفی شرایط وجود نداشته باشد و به فضای کیفی لطمه بخورد.

وی در پایان تصریح کرد: در میان عکس هایی که داوری کردم تعداد زیادی عکس خوب دیدم که این باعث خوشحالی است اما این نکته را باید بپذیریم که دست عکاس با حضور در یک فیلم کم کیفیت بسته است و نمی تواند معجزه کند.

نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران به دبیری حافظ احمدی ۲۵ اردیبهشت ماه با افتتاح نمایشگاه عکس در باغ موزه قصر آغاز و در تاریخ اول خرداد ماه با اعلام برگزیده ها به کار خود پایان می دهد.

نظر شما