شناسهٔ خبر: 32649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاینده فیلم «قاعده‌ تصادف» را نقد می کند

حسین پاینده فردا دوشنبه فیلم «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی را در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این فیلم که از تولیدات سینمای ایران است، ابتدا در دانشکده ادبیات علامه طباطبایی به نمایش در آمده و سپس پاینده آن را نقد و بررسی خواهد کرد.

این منتقد ادبی که پیش از این جلسات و مطالبی درباره نقد مشترک بین ادبیات و سینما داشته و به نقد فیلم هایی چون «درباره الی» یا «به همین سادگی» پرداخته، در این برنامه درباره فیلم «قاعده تصادف» سخنرانی خواهد داشت.

این نشست به همت انجمن علمی دانشجویان زبان و ادبیات عربی دانشگاه علامه و با حضور کارگردان اثر، برگزار می شود. «قاعده تصادف» فیلمی درباره شکاف نسلی بین جوانان و والدین‌شان است. این فیلم در سی‌ویکمین جشنواره‌ فیلم فجر برنده‌ ۵ سیمرغ بلورین شد.

پاینده در نشست مذکور، این فیلم را بر اساس نظریه‌  «اُبژه‌های نسلی» از روانکاو معاصر انگلیسی کریستوفر بالِس نقد خواهد کرد.

نشست نقد فیلم «قاعده تصادف» فردا دوشنبه از ساعت ۸:۳۰ در سالن عضدی دانشکده ادبیات علامه طباطبایی واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، خیابان علامه‌ جنوبی برگزار می شود.

نظر شما