شناسهٔ خبر: 32656 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح استاد مشاور برای دانشجویان خارجی

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از اجرای طرح استاد مشاور برای دانشجویان غیرایرانی خبر داد و گفت: حمایت‌های مالی ویژه‌ای از دانشجویان ممتاز انجام خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مجتبی صدیقی در سیزدهمین آیین فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان و هشتیمن جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از طریق بورسیه و ۳۰۰۰ نفر از طریق غیربورسیه جذب دانشگاه‌های ایران شدند.

 

وی افزود: این تعداد دانشجویان از ۹۷ کشور وارد دانشگاه‌های کشور شده که ۵۰ درصد از آنها در رشته‌های علوم انسانی، ۳۰ درصد فنی مهندسی، ۱۷ درصد علوم پایه و پزشکی و ۳ درصد هنر مشغول به تحصیل هستند.

 

معاون وزیر علوم گفت: در سال جاری ۲۴۱ نفر دانشجوی خارجی فارغ‌التحصیل می‌شوند که از این تعداد ۱۵۱ نفر دانشجوی پسر و مابقی دانشجوی دختر بوده که از ۲۷ کشور در ۲۳ دانشگاه کشور تحصیل کرده‌اند.

 

صدیقی اضافه کرد: از این تعداد دانشجوی فارغ‌التحصیل غیر ایرانی ۱۲۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۸۱ نفر فنی مهندسی، ۱۳ نفر علوم پایه، ۱۲ نفر کشاورزی و ۱۳ نفر در رشته هنر تحصیل کرده که ۴۱ نفر از آنها در مقطع دکترا، ۱۲۷ نفر کارشناسی ازشد، ۷۰ نفر کارشناسی، دو نفر کارشناسی ناپیوسته و یک نفر کاردانی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان غیرایرانی از دانشگاه‌های تهران، دانشگاه تهران، علامه، شهید بهشتی، اصفهان، شیراز و هنر تهران فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در سالی که گذشت تلاش کردیم با توجه به وضعیت اقتصادی در موضوع پرداخت‌ها بهبود ایجاد شود تا حداقل‌های معیشتی برای دانشجویان بورسیه در ایران فراهم شود.

 

معاون وزیر علوم با بیان اینکه مردم ایران، مردمی صلح دوست و فرهنگی هستند و هیچگاه به دنبال خشونت نبوده‌اند، یادآور شد: ایرانیان همواره تلاش کرده‌اند جلوه‌ای از اسلام رحمانی را به دنیا نشان دهند و از هر گونه قرائتی بر مبنای خشونت و خونریزی دوری ‌کنند.

نظر شما