شناسهٔ خبر: 32677 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت استاد پرویز کلانتری با حضور بزرگان فرهنگ و هنر برگزار می‎شود

بزرگداشت استاد پرویز کلانتری با حضور بزرگان فرهنگ و هنر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

فرهنگ امروز: بزرگداشت استاد پرویز کلانتری، با حضور و سخنرانی بزرگان فرهنگ و هنر ایران عصر چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۷، در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم که به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه هنرهای تجسمی و ادبیات ایران توسط خانه هنرمندان ایران با همکاری موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ برگزار می‌شود، هنرمندانی چون دکتر محمد سریر، ایرج کلانتری، غلامرضا امامی، محمدابراهیم جعفری، محمدرضا اصلانی، نصرالله افجه‌ای و دکتر ناصر فکوهی سخنرانی خواهند داشت.

پخش کلیپی از کارهای هنری استاد پرویز کلانتری و پخش فیلم مصاحبه این هنرمند با دکتر ناصر فکوهی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

پرویز کلانتری را به شیوه‌های مختلفی می‌توان معرفی کرد، نقاش داستان روباه و زاغ در کتاب فارسی دوران مدرسه همان نقاشی آشنایی که بسیاری از دانش‌آموزان، تجربه کپی کشیدن از آن را در دفترهای مشقشان دارند. ما آدم‌های خوش‌بختی بوده‌ایم و هستیم که انسان ارزشمندی چون پرویز کلانتری در میان ما زیسته، برایمان قلم زده و به سهم خود تلاش کرده تا در جهان انسانی‌تری زندگی کنیم. ما آدم‌های خوش‌بختی هستیم که برایمان از مهربانی و عشق و کودکی گفته و از خلال روایت داستان زندگی خودش و موفقیت‌های شگفت‌انگیز نهادی که با کودکی بسیاری از ما گره خورده، سعی کرده انرژی و توان نسل خودش، آن نسل بی‌نظیر پرتلاش را به ما انتقال دهد و بگوید از ساختن جهان و آرزوی بهتر کردنش نباید منصرف شد. 

گفتنی است، پرویز کلانتری، هنرمند نقاش، نویسنده و روزنامه‌نگار، شامگاه سه‌شنبه ۱۸ آذر سال گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و اکنون در منزلش روند بهبودی را طی می‌کند. 

این هنرمند متولد ۱۳۱۰ در زنجان و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعدد در داخل و خارج از ایران و انتشار چندین مجموعه داستان بخشی از فعالیت‌های کلانتری است. همچنین یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی مشهور «شهر ایرانی» او در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید‌ موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

 

نظر شما