شناسهٔ خبر: 32717 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از حمل و نقل کابلی برای جابجایی دانشجویان علوم تحقیقات

معاون عمرانی دانشگاه آزاد از به کار بردن سیستم حمل و نقل کابلی برای جایجایی دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن هاشمی در نشست خبری با اشاره به حضور رئیس جمهور در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: حجت الاسلام روحانی با حضور در واحد علوم، تحقیقات از این واحد بازدید کرده و پروژه های مختلفی شامل مجموعه دامپزشکی ابن سینا با مساحت ۴۷ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان، مرکز اسناد و کتابخانه مرحوم دکتر حسن حبیبی با مساحب ۴۳ هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، پروژه پارکینگ طبقاتی با مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان و مرکز اسلامی پیامبر اعظم و مرکز امام علی (ع) با مساحتی بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان را افتتاح می کند.

وی با اشاره به مساحت ساختمان های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد با دارا بودن ۴۰۰ واحد در ۴۰۰ شهر و یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو و ۵ میلیون فارغ التحصیل یکی از بزرگترین دانشگاههای حضوری جهان است که عملکرد آن مانند وزارت علوم است و علیرغم نداشتن بودجه دولتی و بودجه نفتی فعالیت عمرانی بسیار خوبی داشته و از راه دریافت شهریه تا به امروز ۱۰ میلیون متر مربع فضای عمرانی در حوزه های فرهنگی، اداری، آموزشی، کتابخانه ها و ... ساخته است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد در ادامه گفت: از مجموع ۱۰ میلیون متر مربع، یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع فضای عمرانی در حال ساخت است که ۴۰۰ هزار متر مربع آن محوطه فضای سبز و باز و بقیه آن ساختمان هایی است که در حال ساخت است.

هاشمی با اشاره به فضاهای عمرانی واحد تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: مجموعه پروژه های در حال اجرا در واحد علوم تحقیقات ۱۷۰ هزار متر مربع است که با محوطه های باز و فضای سبز  متراژ این پروژه ها به ۲۰۰ هزار متر مربع می رسد و پیش بینی ما این است که با انجام پروژه های بیشتر که در دستور کار داریم این فضا تا چند سال آینده به ۶۰۰ هزار متر مربع افزایش یابد همچنین در تفاهم نامه ای که چند ماه گذشته بین ریاست دانشگاه و شهردار تهران امضا شد، بخشی از خط ۷ مترو تهران که تا دره فرحزاد بود با اضافه شدن یک ایستگاه به نزدیک واحد علوم تحقیقات خواهد رسید.

وی افزود: تا به امروز وظیفه جابجایی دانشجویان را ۲۵ دستگاه اتوبوس با هزینه سالیانه ۲.۵ میلیارد تومان به عهده دارند و برای جلوگیری از ایجاد آلودگی توسط این اتوبوس ها برنامه تحقیقاتی را انجام داده ایم و پس از بررسی سیستم های مخلتف به حمل و نقل کابلی رسیده ایم و قرار است در این واحد از مجموعه حمل و نقل کابلی با ظرفیت ۲ هزار دانشجو در ساعت استفاده کنیم که هر ۱۴ ثانیه یک کابین به سمت بالای واحد علوم تحقیقات حرکت کند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم کوه خواری و شائبه کوه خواری از سوی دانشگاه آزاد گفت: هیچ گونه کوه خواری در دانشگاه آزاد صورت نگرفته و پس از تاکید مقام معظم رهبری در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر هیچ گونه ساختمانی نساخته ایم و تنها یک میهمان خانه در بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر داریم  که سالهای بسیاری است که ساخته شده و جدید نیست و تصمیم داریم از آن به عنوان یک هتل مانند هتل توچال استفاده کنیم.

هاشمی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص پروژه های باقی مانده دانشگاه آزاد از سالهای گذشت گفت: در زمان ریاست قبلی دانشگاه به دلیل تورم لجام گسیخته و عدم افزایش شهریه بخش زیادی از پروژه های دانشگاه آزاد بدون پیشرفت باقی ماند پیمانکاران نیز به دلیل معلوم نبودن مبالغ، کار پیشرفت پروژه ها را به کندی پیش می برند لذا پیشرفت پروژه های عمرانی در این دوران به شدت افت کرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد گفت: بعد از حضور ریاست جدید بر روی قراردادهای عمرانی تجدیدنظرهایی صورت گرفت و در ادامه افزایش شهریه داشتیم. در ابتدا پروژه های عمرانی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشت را در اولویت قرار دادیم و امروز در حال کار بر روی پروژه هایی هسیتم که پیشرفت بالای ۳۰ درصد دارند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تجمیع ساختمانهای دانشگاه آزاد تهران گفت: در تهران واحد مرکز، غرب، شمال، جنوب واحد پزشکی و واحد علوم تحقیقات ساختمانهای بسیار پراکنده ای داشتند و فیزیک آنها اصلا مناسب نبود لذا تصمیم بر این شد که زمینی تهیه شود و در ۳ الی ۴ سال آینده تمام ساختمانها در یک سایت و در یک زمین ساخته و تجمیع شوند.

نظر شما