شناسهٔ خبر: 32745 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساروخانی: همدلی و هم زبانی اوج حرفه روابط عمومی است

پدر جامعه شناسی ارتباطات کشور همدلی و هم زبانی را اوج حرفه روابط عمومی عنوان کرد و گفت: بر این باوریم که همدلی و هم زبانی با درک و فهم مسایل دیگران، در جامعه آرامش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، پروفسور باقر ساروخانی عصر دوشنبه در آیین نکوداشت ۲۸ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات با تبریک این روز به دست اندرکاران و فعالان این حرفه گفت: خوشبختانه امروز حرفه روابط عمومی به عنوان بهترین موضوع درس و آموزش ما در کلاس های دانشگاه به حساب می آید.

به گفته وی اصحاب روابط عمومی کسانی هستند که وفاق جامعه را تولید و جامعه را در افق های بلند سرنوشت های اجتماعی قرار می دهند.

ساروخانی گفت: بر این باوریم روابط عمومی هم زبانی و همدلی را باید توامان داشته باشند چرا که این حرفه سعی در برطرف کردن مشکلات و مسائل آن ها را داشته و همواره تلاش دارد که این مسایل را رفع کند.

به گفته وی همه اعتقاد دارند مهم ترین سرمایه حیات اجتماعی همدلی است لذا باید در این مسیر گام های موثر برداشت.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی تصریح کرد: انسان ها که با هم ترکیب می شوند با انسجام و همگرایی خود تولید قدرت کرده و این خود بیانگر همدلی در همه حوزه ها است که آن ها را به این نقطه رسانده است.

ساروخانی در ادامه با اشاره به بخش مهم همدلی در خانواده ها گفت: اگر همدلی در خانواده ها وجود داشته باشد و اعضای آن یکدیگر را درک کنند در نتیجه بهشتی را تولید خواهند کرد و زمانی که این همدلی و همگرایی در خانواده وجود نداشته باشد آن ها جهنم را برای خود تولید کرده اند.

وی ادامه داد: بر این باوریم خانواده و جامعه به همدلی نیاز دارند و قانون اصلی ارتباطات انسانی همانا همدلی و هم زبانی است.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی و علوم ارتباطات در ادامه به همدلی در مدیریت سیاسی اشاره کرد و گفت: همدلی در مدیریت سیاسی قادر خواهد بود دریایی از قدرت تولید کرده و انسان ها را به اوج عظمت و حکومت برساند.

ساروخانی در ادامه همچنین تصریح کرد: به اعتقاد من همدلی آموختنی است و ما باید بتوانیم آموزگاران یکدیگر باشیم.

وی افزود: همچنین همدلی یک پدیده آموختنی و نه یک پدیده غیرآموزشی است به این معنا که همدلی فرهیختگی انسان ها را تا به آنجا پیش می برد که به اوج قله های رفیع پیشرفت، ترقی و صمیمیت و وفاق می رساند.

وی گفت: اولین سرچشمه های همدلی و همزبانی خانواده و اولین آموزگاران همدلی مادران هستند.

پروفسور ساروخانی در پایان گفت: روابط عمومی از جنس همدلی بوده و بزرگترین رسالت روابط عمومی ها ایجاد همدلی است لذا باید با آگاهی سازی، برجسته سازی، وفاق آفرینی و ایجاد همگرایی بتوانیم این مهم را در داخل روابط عمومی ها نهادینه کنیم.

آیین نکوداشت روز روابط عمومی و ارتباطات هم اکنون با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در حال برگزاری است.

نظر شما