شناسهٔ خبر: 32746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت موسیقی با تِم والس

افشین عزیزی آهنگساز سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» تأکید کرد موسیقی این سریال را بر اساس فضا و روند داستان و با تم یک ملودی والس ساخته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ افشین عزیزی آهنگساز سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» با اشاره به انجام مراحل میانی ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: اتودهای اولیه زده شد و تم‌های اصلی کار با هماهنگی کارگردان و تهیه‌کننده مشخص شده‌اند.

وی افزود: تم اصلی این مجموعه تلویزیونی یک ملودی والس است که بر اساس اجرای تار و گیتار ساخته شده است. البته مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی ایرانی، کلاسیک، تلفیقی و جز و سازهایی چون سنتور، ویلون و کمانچه نیز در آهنگسازی بهره‌برداری می‌شود.

آهنگسازی بر مبنای سیر داستان

آهنگساز فیلم «کوچه بی نام» با اشاره به ساخت موسیقی متن «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» بر اساس فضای سکانس‌ها و روند سیر خط داستان، تصریح کرد: هیچ سازی نماد و نشانه‌ای از شخصیت‌ها نیستند بلکه کار آهنگسازی بر مبنای سیر داستان انجام شده است. هر جا شرایط و مسیر داستان اقتضا می‌کرده از موسیقی با تم‌های مختلف سنتی، مدرن، کلاسیک، یا جز استفاده شده است و در حقیقت در این کار، فضای اثر و داستان است که نوع سازها و ملودی‌ها را در لحظه و بر اساس تغییر روند آن مشخص می‌کند.

عزیزی همچنین از میکس نهایی موسیقی فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» خبر داد و گفت: موسیقی این فیلم به کارگردانی حماسه پارسا و بازی حامد بهداد، فرامرز قریبیان و همایون ارشادی کارهای نهایی میکس خود را طی می‌کند و در ساخت موسیقی آن بر خلاف مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه دار» هر ساز نماد و معرف یکی از شخصیت‌های فیلم است.

استفاده از سازهای تار و بالابان به نوازندگی هنرمند ارمنستانی

آهنگساز فیلم «مردن به وقت شهریور» با اشاره به احتمال اکران فیلم در روزهای پایانی تابستان سال جاری افزود: در این فیلم از سازهایی چون تار و بالابان به نوازندگی آرشاک ساهاکیان از نوازندگان برجسته کشور ارمنستان استفاده شده است.

وی با اشاره به تهیه و ساخت مجموعه تصانیفی در دستگاه اصفهان، در پایان یادآور شد: این تصانیف در فضای ارکسترالی که صدادهی نسبتا جدیدتری دارند ساخته شده و اکنون نیز در حال تنظیم است، البته تنظیم نهایی آنها را بر اساس توافق و توانمندی خواننده و صدادهی بهتر کل کار انجام خواهم داد.

به گزارش مهر، «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی پیش از این در شبکه چهار سیما تولید می‌شد اما پس از بروز برخی تغییرات ساختاری در رسانه ملی، ادامه ساخت این سریال به شبکه پنج واگذار شد و گروه به زودی تصویربرداری این سریال را از سر می‌گیرند. شقایق دهقان نقش اصلی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» را برعهده دارد.

نظر شما