شناسهٔ خبر: 32848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییرات احتمالی شورای صنفی نمایش در کدام صنوف است؟

در حالی باید صنوف مختلف نمایندگان خود را به شورای صنفی نمایش معرفی کنند که براساس آئین‌نامه جدید؛ ترکیب شورای صنفی نمایش می‌تواند تغییر کند اما به نظر می‌رسد کانون کارگردانان و انجمن سینماداران در ترکیب اعضایشان تغییری نخواهند داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛شورای صنفی نمایش یکی از شوراهای مهم در حوزه اکران است و اهمیت آن به قدری است که اگر تصمیم‌گیری در آن به درستی صورت نگیرد صاحبان آثار متضرر خواهند شد، بر این اساس اعضایی که برای سرنوشت فیلم‌ها تصمیم می‌گیرند از اهمیت خاصی برخوردارند.

براساس آئین نامه شورای صنفی نمایش پس از تصویب آئین نامه اکران سال 94 اصنافی که نمایندگانشان در شورای صنفی نمایش حاضر هستند بعد از جمع بندی باید اعضای جدید به شورای صنفی نمایش معرفی کنند و یا اعضایی که در گذشته فعال بودند، ابقاء گردند.

در خصوص کانون کارگردانان این کانون پس از جمع بندی به این نتیجه رسیدند که میان همایون اسعدیان و ابوالحسن داوودی یک فرد را انتخاب کنند. همایون اسعدیان به دلیل مشغله‌ای که در برگزاری جشن خانه سینما دارد و دبیری این جشن را برعهده دارد و پیش از این نیز از شورای پروانه ساخت استعفاء داده بود بعید است که این مسئولیت را بپذیرید و ابوالحسن داوودی یکی از گزینه‌های کانون کارگردانان است که به دلیل فعالیت صنفی که پیش از این داشته است و در شورا نیز یکی از اعضاء موثر به شمار می آید به نظر می‌رسد همچنان نماینده کانون در شورای صنفی باقی خواهد ماند.

صنف تهیه کنندگان نیز هنوز به جمع بندی دقیقی نرسیدند زیرا باید فردی در شورا حاضر شود که نظر شورایعالی تهیه کنندگان و جامعه صنفی را تامین کند و اختلافات در میان این دو گروه از تهیه کنندگان کمتر شود به همین دلیل هنوز به جمع بندی نرسیدند پیش از این محمد نیک‌بین از سوی تهیه کنندگان معرفی شده بود که گویا تاثیر چندانی در شورا نداشته است.

از سوی انجمن سینماداران محمد قاصداشرفی و غلامرضا فرجی در شورای صنفی نمایش فعال بودند که به نظر می‌رسد این دو عضو به دلیل فعالیت مناسب و سابقه خضور مستمرشان در شورای صنفی ابقاء خواهند شد، البته فرشید موتمن آذر نیز برای حضور در شورای صنفی نمایش مطرح است. 

حضور صنف پخش کنندگان نیز در شورای صنفی نمایش از اهمیت خاصی برخوردار است. در این حوزه عضوی که حضور دارد نباید تنها منافع خود را در نظر بگیرد و باید منافع جمع پخش کنندگان را در نظر بگیرد. این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است و تعدادی از پخش کنندگان صاحب نام نیز مدعی حضور در شورا هستند به همین دلیل هنوز به جمع بندی قطعی نرسیدند . پیش از این مرتضی شایسته از سوی کانون پخش کنندگان در شورای صنفی حضور داشت که گویا با توجه به مصاحبه‌های انتقادی برخی از پخش‌کنندکان توانسته چندان نظر مثبت اعضای کانون را تامین کند. بخصوص اینکه تعدادی از پخش‌کنندگان نگران قدرت‌گرفتن بیش از اندازه یکی از دفاتر خاص هستند.

در جلسه شورای صنفی نمایش که روز دوشنبه 4 خرداد ماه برگزار خواهد شد باید اعضاء جدید شورای معرفی شود و شورای صنفی نمایش براساس آئین نامه اکران سال 94 فعالیت خود را پی بگیرد. 

نظر شما