شناسهٔ خبر: 33044 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تربیت نیروهای کار آمد در دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه یک دانشگاه کارآفرین و تقاضا محور است، افزود: تلاش براین است تا برای بازار کار نیروهای کارآمد تربیت کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مسعود شفیعی دیروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های پژوهشی دانشجویان مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: در دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان در رشته هایی تحصیل می کنند که دانشگاه های دیگر این رشته ها را راه اندازی نکرده اند.


این نمایشگاه با حضور با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، نصیری قیداری معاون حقوقی وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد .

وی افزود: در دنیای پیشرفته ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است تا نیازهای جامعه برطرف شود ، در این نمایشگاه هم پروژه های خوبی از دانشجویان فنی و حرفه در زمینه های هنری، تاریخی و فنی ارائه شده است .

شفیعی سخنی نیز با مجلسیان داشت و گفت: انتظار داریم رییس و نمایندگان مجلس زمانی را برای بازدید از توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای در نظر بگیرند و با مشکلات دانشجویان ما آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کمک می کند تا ۸۰ درصد نیروها جذب بازار کار شوند، گفت: مجلس می تواند در تصمیم گیری ها برای بودجه به ما کمک کند زیرا ما با آماده کردن نیروهای بازار کار به اقتصاد کشور کمک می کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: البته نمایندگان مجلس با دانشگاه فنی و حرفه ای آشنا هستند و ما را تشویق می کنند ولی توانمندی های این دانشگاه طلب می کند که بیشتر برای دانشگاه ما زمان گذاشته شود زیرا کارهای فنی مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای در دنیا می درخشند. 

شفیعی ، دانشگاه فنی و حرفه ای را یک مرکز توانمند و قطب علمی کشور برشمرد و عنوان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس از مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای در شهرستان های خود بازدید کرده و با مشکلات ما آشنا شوند.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای گستردگی زیادی دارد، گفت: این دانشگاه به کارآفرینی بسیار نزدیک است و با توجه به اینکه وزارت علوم بر توسعه مراکز رشد در دانشگاه ها تاکید دارد برای راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز قطعا مجوز می دهیم.

وی افزود: هدف این است که مراکز رشد با بستر و حمایت دولت راه اندازی شده و سپس به صورت خصوصی ادامه حیات دهد.

در نمایشگاه توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای دستگاه جت هیتر ارائه با اگزوز و بدون اگزوز، برق اضطراری کامپیوتر، دستگاه چرخ دنده، پرس دستی، تابلوی تذهیب، سیستم کنترل کننده چند کاره اماکن، تابلوهای هوشمند پایانه های مسافربری از سوی مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه شد. همچنین طرح های قلم زنی با استفاده از تاریخ ایرانی- اسلامی کشور نیز عرضه شد.

نمایشگاه توانمندی های پژوهشی دانشجویان مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای به مدت سه روز در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی دائر است.

نظر شما