شناسهٔ خبر: 33092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کیفیت محصولات فرهنگی صرفا محدود به مضمون است؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توجه به قالب با کیفیت را برای ارائه محتوا الزامی دانست و گفت: در عرضه مقبول باید محصولات با کمیت قابل قبول تولید و ارائه شوند و در زمان مقتضی رصد شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صبح امروز دوشنبه ۴ خرداد سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت، آثار و محصولات فرهنگی در برج میلاد آغاز به کار کرد. سومین سخنران این مراسم حجت الاسلام مهدی خاموشی بود که در سه محور تولید کیفی محصولات فرهنگی، کیفیت تولید و کیفیت عرضه سخنرانی کرد.

حجت الاسلام خاموشی درباره تولید کیفی محصولات فرهنگی گفت: نمی‌توان در تولید آثار هنری، سینمایی، انیمیشنی و... بدون به کار گرفتن مولفه‌های اصلی، قالبی بدون کیفیت انتخاب کرد و کیفیت صرفا محدود به مضمون نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تجربه تولید نوشت افزارهای بومی تصریح کرد: این محصولات با برندها و نمادهای ملی و بومی تولید شده‌اند؛ نماد قابل استفاده، پشتیبانی از نماد و تبلیغ بازار محصول، همگی موجب گرایش بالای مصرف‌کننده به  این محصولات شده‌اند.  

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت محصولات، شناخت کیفی‌سازی اهمیت زیادی دارد، افزود: این شناخت در هر شاخه‌ای، مختلف است و شاخصه‌های خاص خود را دارد. اگر اندک حمایتی از جانب مسئولان باشد، ما حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم و نیازی نیست که دیگران سرمایه‌گذاری خاصی انجام دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت انتخاب محصولات و توجه به نیاز بازار و کیفیت محصول گفت: در ارائه محصولات باید عرضه مقبول مدنظر باشد، عرضه مقبول یعنی محصولات با کمیت قابل قبول تولید و ارائه شوند و در زمان مقتضی رصد شوند.

حجت الاسلام خاوشی در پایان تصریح کرد: اگر کالای فرهنگی در بسته‌بندی نامناسب قرار بگیرد، اصل آن زیر سوال می‌رود. در نگاه ما برای کیفی‌سازی تولید مولفه‌های زیادی موثر است و فضاسازی و عملی کردن نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در تولید و عرضه آثار فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

نظر شما