شناسهٔ خبر: 33221 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گسترش ارتباطات دانشگاه آسوارای مالزی با مراکز علمی ایران

نشست استادان دانشگاه آسوارای (ASWARA) مالزی و گروه هنر و معماری بنیاد دایره المعارف اسلامی برگزار و در این جلسه بر توسعه همکاری با شخصیت ها و مراکز علمی هنری کشورمان تاکید شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، صبح امروز هیاتی از دانشگاه آسوارای مالزی با گروه هنر و معماری بنیاد دایره المعارف اسلامی نشست و گفتگو کرد.

براساس این گزارش از مطالبی که دراین گارگروه مطرح شد می توان به تفاهم نامه ای اشاره کرد که به زودی به امضای هر دو طرف خواهد رسید که براساس آن زمینه ارتباطات هر دو طرف فراهم خواهد شد.

همچنین بحث فرصت مطالعاتی، تبادل اساتید و محققان در دوره های تحصیلات تکمیلی و نگارش برخی مدخل ها که مرتبط با کشور مالزی و منطقه است مطرح شد.

پرویزسلمانی - مدیر ارتباطات علمی بنیاد دایره المعارف اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیحاتی در خصوص اعضای هیات اعزامی دانشگاه آسوارای مالزی ارایه داد و گفت: دانشگاه آسوارا دانشگاهی است که به صورت تخصصی و ویژه در حوزه هنر و دین فعالیت دارد.

وی افزود: بهار الدین احمد - مسئول دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آسوارا و نماینده ریاست دانشگاه، دکتر مکسول - رئیس دانشکده فیلم و دکتر امام - رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه آسورا در این نشست حضور دارند.

 وی هدف از حضور هیات دانشگاه آسورای مالزی را ارتباط با بدنه هنری کشور و مراکز علمی دانشگاهی در حوزه های هنری عنوان کرد و افزود: از اهداف دیگر حضور این هیات به جز توسعه همکاری علمی و هنری با شخصیت ها و مراکز علمی هنری می توان به دیدار و نشست با شخصیت های سینمایی و فیلمسازان برجسته کشورمان مانند مجید مجیدی اشاره کرد.

مدیر ارتباطات علمی بنیاد دایره المعارف اسلامی افزود: همچنین با توجه به هفته فیلمی که قرار است در خصوص سینما و فیلم سازی ایران در مالزی برگزار شود ، دعوت از برخی از فیلمسازان برجسته برای معرفی سینمای ایرانو انتقال تجربیات سینمای بعد از انقلاب در دستور کاری این هیات قرار دارد.

وی از برنامه های دیگر این هیات می توان به نشست با اعضای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دیدار از موزه هنرهای معاصر، جلسه با اعضای دفتر مطالعات سینمایی وزارت ارشاد، دیدار از موزه سینما و شهرک سینمایی اشاره کرد.

سلمانی ادامه داد: همچنین روز شنبه نشستی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روز یکشنبه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه سوره برگزار خواهد شد.

وی درخصوص برنامه های بنیاد دایره المعارف اسلامی نیز گفت: این بنیاد جهان اسلامی می اندیشد و در نظر دارد با تمام کشورهای مسلمان ارتباط برقرار کند با توجه به این مساله که مطالعات در حوزه جهان اسلام کمی فقیر است، سعی ما این است که ارتباط محکم تری با شخصیتها و مراکز علمی این حوزه برقرار کنیم.

سلمانی افزود: در ابتدا این ارتباط را با کشور مالزی شروع کردیم، ارتباط با شخصیت های علمی کشور اندونزی و دیگر کشورها نیز در دستور کاری ما قرار دارد.

نظر شما