شناسهٔ خبر: 33262 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمان عملیاتی برنامه آموزش عالی سلامت تدوین می شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای از روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست ترجمان عملیاتی برنامه حوزه آموزش عالی سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور را تدوین کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، باقر لاريجاني معاون آموزشي و دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي طی نامه ای از روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست ضمن ارائه بازخوردهای محتوایی و ساختاری در خصوص برنامه حوزه آموزش عالي سلامت، که کلیات آن در کارگروه های اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی و شانزدهمين همايش كشوری آموزش پزشكی مورد بحث قرار گرفته، ترجمان عملیاتی این برنامه را در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود بومی تدوین کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«نظام آموزش عالی سلامت به عنوان متولی تربيت نیروی انسانی بخش سلامت کشور در كنار سایر حوزه‌هاي بهداشت و درمان، با تربيت و تأمين منابع انساني مورد نياز كشور، نقشي مهمی در اعتلاي سلامت جامعه ايفا مي‌ کند.

توفيقاتي كه در طول دهه‌هاي پس از انقلاب اسلامي در زمينه تربيت پزشك و ارائه‌دهندگان خدمت و همچنين خودكفايي در زمينه ارائه خدمات پيشرفته تشخيصي و درماني در مراكز داخل كشور حاصل گرديده، گواهي بر اين مدعا است كه ظرفيت شگرفي در آموزش عالي سلامت در كشور موجود است كه البته براي ارتقاي آن بايد تلاش کرد. بدیهی است این امر مستلزم تدوين برنامه و نقشه راهي روشن جهت بهره ­برداری مناسب از کلیه ظرفيتهاي موجود می ­باشد.

برنامه آموزش عالی حوزه سلامت در راستاي طرح تحول نظام سلامت، در دولت تدبير و اميد با هدف ترسيم نقشه راهي روشن در راستاي تحقق اين هدف و با توجه به اسناد بالادستي موجود و در چارچوبي نظام‌مند تدوين گرديده است كه در شانزدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مسلماً عملیاتی سازی این برنامه در گروه تلاش و همت مسئولان و همكاران در عرصه‌هاي محيطي و دانشگاهي خواهد بود.

در اين زمينه ضمن تشكر از حضور جنابعالي در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی و شانزدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي، مقتضي است فرازهاي مهم اين برنامه در هيأت رئيسه آن دانشگاه مطرح و نسبت به ارائه بازخوردهاي محتوايي و ساختاري و همچنين تدوين ترجمان عملياتي اين سند در حوزه دانشگاه تحت مديريت اقدامات لازم صورت پذيرد.

همچنين به منظور ايجاد يكپارچگي و همسويي ميان برنامه‌هاي عملياتي‌سازي برنامه جامع در دانشگاه هاي مختلف، خواهشمند است ترجمان عملياتي اين سند باتوجه به امکانات، شرایط و ظرفیت های محیطی و مشتمل بر سرفصلها و عناوين ذيل حداكثر تا ۱۵ خرداد ماه سال جاري به اين حوزه ارسال گردد:

مأموريت دانشگاه در عرصه آموزش عالي نظام سلامت بر اساس مأموريت كلان حوزه آموزش و مبتني بر اصول سند آمايش سرزميني آموزش عالي سلامت

ترجمان سياستهاي دوازده‌گانه برنامه در عرصه دانشگاه

اقدامات و پروژه‌هاي عملياتي دانشگاه بر اساس راهبردهاي مندرج ذيل هر سياست (به گونه‌اي كه راهبرد ناظر به هر اقدام مشخص گردد).

شاخصهاي پايش تحقق اقدامات و برنامه‌هاي عملياتي

خروجي‌هاي مورد انتظار در صورت تحقق اقدامات و برنامه‌هاي عملياتي

توفيق همگان را در راه اعتلاي نظام سلامت كشور از خداوند متعال خواستارم.

نظر شما