شناسهٔ خبر: 33265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هاکلبری فین» در جستجوی مادرش به ایران رسید

نمایش «هاکلبری فین» به کارگردانی احسان مجیدی که اقتباسی از رمان شناخته شده مارک تواین به همین نام است تا ۳۰ خرداد ماه در تالار هنر روی صحنه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احسان مجیدی کارگردان نمایش «هاکلبری فین» در این باره گفت: نمایشنامه «هاکلبری فین» اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته مارک تواین است که توسط کیومرث قنبری و مسعود شاکرمی نوشته و منتشر شده است. این نمایشنامه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز موفق به دریافت جایزه سوم شده بود و من بعد از خواندن متن تصمیم گرفتم آن را به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: این نمایش اجرای خود را از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز کرده است و داستانی تخیلی نسبت به متن اصلی دارد. در حقیقت تنها دو شخصیت هاک و جیم حفظ شده و چند شخصیت تازه هم به نمایش اضافه شده اند. در این نمایش هاکلبری فین فکر می کند در کودکی مادرش را از دست داده اما توسط جکسون که وکیل مادر است متوجه می‌شود که مادرش زنده است و در شهر کایرو زندگی می‌کند بنابراین علیرغم مخالفت پدر به همراه جیم برده ای سیاه، به سمت کایرو حرکت می‌کند. در طول مسیر اتفاقاتی شکل می‌گیرد اما هاک همچنان به مسیرش ادامه می‌دهد تا مادر را بعد از سال ها ببیند و از حال او جویا شود.

این کارگردان متذکر شد: تم جستجوگری و سفر که در رمان مارک تواین به آن توجه زیادی شده است نیز در اجرای این نمایش مورد توجه ما بوده به همین جهت نمایش لوکیشن های مختلفی دارد و سفر هاکلبری‌فین برای یافتن مادرش با فضاسازی های متفاوتی به مخاطبان نشان داده می شود. حتی صحنه های قایق سواری هاک و جیم نیز به شیوه متفاوتی به تصویر کشیده می شود. طراحی صحنه نمایش رئالیستی و گریم بازیگران نیز به صورتی کاملا واقع گرایانه صورت گرفته است.

مجیدی در پایان درباره مخاطبان نمایش توضیح داد: این نمایش برای گروه سنی ۴ سال به بالا طراحی شده و خوشبختانه تا امروز نیز مورد استقبال مخاطبان در تالار هنر قرار گرفته است. امیدوارم از این پس نیز تماشاگران بیشتری به دیدن این کار بیایند چون من و گروه نمایشی این اثر تلاش کردیم علاوه بر محتوا از لحاظ بصری نیز نمایش قابل دفاع و جذابی به صحنه ببریم.

نمایش «هاکلبری فین» به کارگردانی احسان مجیدی جدیدترین اثر گروه نمایشی «رنگارنگ» است که اجرای خود را در تالار هنر آغاز کرده است. عبدالله آتشانی، میلاد رمضانی، مهران رضوی، حامد مدرس، ملیحه مقیمی، محمد نوحیان و احسان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «هاکلبری فین» از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۳۰ خرداد ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

نظر شما