شناسهٔ خبر: 33289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب چارلز وارنر منتشر شد

کتاب«بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر و با ترجمه پیام زین العابدینی از سوی انتشارات تیسا روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رشد و گسترش رسانه ها در دهه ۹۰ میلادی سبب پیدایش و شکوفایی رشته هایی شد که بتوانند بسیاری از نیازمندی های جامعه را تأمین کنند. مدیریت رسانه یکی از همین رشته های نوپا و بین رشته ای است که از علوم دیگر از جمله ارتباطات، مدیریت، کامپیوتر، اقتصاد و هنر بهره می گیرد و هدف آن تأمین خواسته های مردمان امروزی است؛ مردمانی که در جامعه جهانی، متأثر از پدیده های اجتماعی، فرهنگها، امیال و آمال بیگانگان و خود، در تلاش اند تا زندگی سالمی بسازند. به همین علت است که روز به روز بر اهمیت این رشته افزوده شده و ویژگی های آن نمایان می شود.

بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی گذرد، ولی به رغم این زمان کوتاه، نیاز به پیشرفت توسعه این رشته در وطن به خوبی و به درستی درک شده است. تلاش اساتید محترم در این زمینه ستودنی است اما این رشته با کمبود منابع علمی مواجه است. این کتاب سعی دارد سهمی هر چند ناچیز در رفع این مشکل داشته باشد و در بی نقص بودن برگردان متن اصلی به زبان پارسی هیچ ادعایی ندارد.

بررسی موردی: جنگهای بالگردی، واکنش شمار(تیراژ) روزنامه به تغییرات اقتصاد محلی، بررسی پتانسیل یک روزنامه کاملاً الکترونیکی برای بازار جوانان، عوامل ساختاری سهم در رتبه بندی تلویزیونی: وابستگی شبکه، باند پخش، نفوذ کابلی، و اشباع بازار، آزار جنسی و مسئولیت نیابتی سازمانهای رسانه ای، مدلی پیش گستر برای حل مشکلات اخلاقی، ادغامات کوتاه مدت در رسانه های جمعی: دلیل موثق و ناموثق، آیا باید قربانیان تجاوز را در اخبار معرفی کرد؟، بی توجهی به قانون تهمت و توهین تا چه حد برای سازمان شما هزینه بردار است؟، مشکل در سیستم تحویل: مشکلات مربوط به شمار(تیراژ) سنت لوئیس سان، معبری به اوج(رسیدن به مقام ارشد) : چطور روزنامه های زنجیره ای برجسته ناشران را آموزش و توسعه(ترویج/ترفیع) می دهند؟، پرداخت حقوق فروشنده های رسانه: پیشنهادها، حوزه جست و جو برای محققان مدیریت رسانه، فصول چهارده گانه این کتاب را تشکیل می دهند.

روزنامه های الکترونیکی و جوانان، مدلهای تجاری روزنامه الکترونیک، مدل مشترک اخبار، مدل بلوغ گرایی، مدل مشترک چندگانه، مدل کارایی اقتصادی، استفاده کاربران از رسانه و رایانه، ارزیابی پروتو پیر، اشباع بازار و نفوذ کابلی، تعریف آزار و اذیت جنسی، مسئولیت نیابتی، آزار و اذیت جنسی در سازمان های رسانه ای، مبارزه با مسئولیت نیابتی، خصوصیات و ویژگی های سیاست های مدیریت پیش گستر در ترکیب با اخلاقیات، پیش بینی مشکلات اخلاقی، مشکل قدرت اختیار در اخلاقیات، باروری سریع ادغام رسانه ای، ادغام رسانه ای شکست خورده، تحقیق قدیمی و یک محیط جدید، چرا شرکت های رسانه ای به ادغام تمایل دارند؟

ادغامات فعلی در برابر ادغامات گذشته، پنج رسانه ای ناموفق، تأثیرات ادغام های شکست خورده بر صنعت، ارزش اجتماعی افشای هویت قربانیان تجاوز در چیست؟ شکاف ها در آگاهی و دانش، چه کسی می تواند شکایت کند؟ رابطه برنامه ریزی شبکه و نهاد وابسته مسئول در میان خطر، تبلیغات بهترین مسیر به سمت موفقیت، آیا ناشران با پیشینه خبری، در حال افول هستند؟ راهکارهای داشتن سیستم پرداختی و پاداش عالی، صورتحساب در مقابل وصول، سیستم حقوق به علاوه سود سرمایه گذاری مشترک شناور، پاداش بر اساس بودجه ها یا اهداف عایدی بیشتر از حد مجاز، از جمله مباحث و موضوعاتی است که نویسنده در این کتاب بدانها پرداخته است.

کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر و با ترجمه پیام زین العابدینی برای نوبت اول بهار امسال در ۳۰۳ صفحه از سوی انتشارات تیسا روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما