شناسهٔ خبر: 33318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه کمیته پنج نفره انتخاب روسای دانشگاه‌ها برگزار شد

اولین جلسه کمیته پنج نفره انتخاب روسای دانشگاه‌ها امروز با حضور اعضاء در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دیروز شنبه نهم خرداد اولین جلسه کمیته پنج نفره انتخاب روسای دانشگاه‌ها با حضور اعضاء در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

اعلام شده بود، در اولین جلسه این کمیته تخصصی نسبت به انتخاب روسای دانشگاه ها که تاکنون انتخاب آنها به تاخیر افتاده است، تصمیم گیری خواهد شد.

براساس این گزارش، هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد، برای انتخاب روسای دانشگاه ها کمیته ای مرکب از «رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها»، «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی» تشکیل شود.

این پنج نفر به عنوان اعضای دائم این کمیته به شمار می آیند و وضعیت انتخاب روسای دانشگاهها را بررسی خواهند کرد که رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

همچنین درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حسب مورد، (طبق ماده ۱۲ اساسنامه این دانشگاه؛ روسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معمولا دانشجوی با تعداد بالای  پنج هزار نفر دارند و باید به تصویب شورا برسند) مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رای حضور داشته باشد.

در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

به گزارش مهر، پیگیریهای خبرنگار مهر از مسئولان مربوطه درباره جزئیات این جلسه ادامه دارد.

نظر شما