شناسهٔ خبر: 33379 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منتظر اجرای «مردی برای تمام فصول» هستم/ کربلا از زبان اشقیاء

رحمان سیفی آزاد با اشاره به پایان نگارش نهایی نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» از تلاش برای روی صحنه بردن این اثر نمایشی در آینده ای نزدیک گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رحمان سیفی آزاد نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: از مدت ها قبل درخواست اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» را که به شیوه‌ای قصه‌گو به واقعه عاشورا از زبان اشقیاء می پردازد، به مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده ام و منتظر جواب این دو مجموعه هستم.

کارگردان نمایش «شایعات» ادامه داد: البته نمایشنامه دیگری نیز در دست نگارش دارم که آن را هم برای گرفتن نوبت اجرا ارائه داده ام. برای روی صحنه بردن هر دو این نمایش ها آمادگی دارم و چون فرصت محدودی در اختیار دارم امیدوارم زودتر نتیجه نهایی اجرای این آثار در سالن استاد ناظرزاده کرمانی و یا سالن اصلی تئاتر شهر مشخص شود. نمایشنامه ای که در دست نگارش دارم هنوز نامی ندارد اما اثری ایرانی است که در فضای دفاع مقدس رخ می دهد.

وی در پایان بیان کرد: نمایش «مردی برای تمام فصول» با توجه به فضایی که دارد و در آن واقعه کربلا به شکلی کاملا داستانی از زبان اشقیاء روایت می شود، قابلیت اجرا در ماه محرم و فصل پاییز را دارد که امیدوارم بالاخره این اجرا میسر شود.

نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» مضمونی درباره وقایع کربلا و عاشورا دارد و به بازنگری حوادث پس از واقعه عاشورا می‌پردازد.

رحمان سیفی آزاد پس از ۱۲ سال دوری از تئاتر با نمایش کمدی «شایعات» نوشته نیل سایمون به تئاتر بازگشت. در این نمایش که نیمه دوم سال ۹۲ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت بازیگرانی چون احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری حضور داشتند.

نظر شما