شناسهٔ خبر: 33650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایده‌های مدرن برای نقوش تزیینی/کتابی برای گرافیست‌ها

کتاب «نگارخانه» اثر سید امین نبی‌پور از سوی انتشارات نظام الملک منتشر شد؛ این اثر برخی ایده‌های مدرن برای نقوش تزیینی را دربردارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سید امین نبی‌پور اظهار کرد: هنرمندان و هنرجویان ــ به ویژه گرافیست‌ها ــ می توانند از کتاب «نگارخانه» به عنوان منبع ایده و الهام برای کار در ابعاد وسیع تر استفاده کنند.
 
وی توضیح داد: تقریباً تمام طرح‌های عرضه شده در این اثر به جز طرح‌های صفحه ۲۰۰ و ۲۰۴ که برگرفته از آثار فرشچیان‌اند، ابتکاری و بدون نگاه به اثر دیگر هستند. این طرح ها حتی اثر مشابه نیز ندارند.
 
پدیدآورنده کتاب «نگارخانه» عنوان کرد: طرح‌های عرضه شده در این اثر، ترکیبی از سبک‌های مختلف هستند که افراد می‌توانند از آنها برای هر مکانی که نقش تزیینی لازم باشد، بهره‌مند شوند.
 
نبی‌پور ادامه داد: نقوش ارائه شده در این اثر برای گچبری، نقاشی روی پارچه، سفالگری، سرامیک، فرش، نقاشی روی شیشه، تصویرسازی، نگارگری، صفحه آرایی، معرق، منبت، تذهیب و گرایک کاربرد دارند.
 
وی در پایان سخنانش با بیان این‌که این اثر در ۴ فصل «تزیینی»، «تک نقش»، «حیوانات» و «حاشیه‌ها» تنظیم شده است، اظهار کرد:  این کتاب با هدف ارتقای سطح زندگی و هنر اسلامی پدید آمده است. معتقدم فرهنگ‌های مختلف باید با صلح و تفاهم بیشتر با یکدیگر مراوده و مبادله داشته باشند؛ این اثر نیز می‌کوشد زمینه ایجاد ارتباط فرهنگی با دنیا را فراهم کند.
 
چاپ نخست کتاب «نگارخانه» اثر سید امین نبی‌پور با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، در ۲۴۰ صفحه با بهای ۹ هزار تومان از سوی انتشارات نظام‌الملک راهی بازار نشر شده است.

نظر شما