شناسهٔ خبر: 33673 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۳۰۰ طلبه در طرح تبلیغ نوین ساماندهی شدند

دومین گردهمایی سرگروه‌های تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روز دوشنبه در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی زین‌العابدین- مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در این گردهمایی از جذب و بکارگیری هزار و ۳۰۰ طلبه در زمینه انجام تبلیغ نوین خبر داد.

وی گفت: برای ارتقای توانمندی این طلبه‌ها برنامه‌های مختلفی اجرا شده که برگزاری کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ قرآنی، کارگاه فرقه‌ها و مذاهب اسلامی، کارگاه حجاب و عفاف، کارگاه آموزش نرم افزار فتوشاپ، وبلاگ نویسی، استفاده بهینه از شبکه‌‌های مجازی، کلیپ سازی و... از جمله اینهاست.

مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در عین حال حضور طلاب در فضای مجازی را کافی ندانست و خواستار تولید محتوای فاخر و نشر آنها در فضای مجازی شد.

مسعود معینی‌پور، مدیر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی نیز با تشریح آسیب‌ها و چالش‌های هم فرهنگی در فضای مجازی، اظهار کرد: دشمنان در فضای مجازی به دنبال تغییر مرجعیت اجتماعی از روحانیت به مراجع جدید هستند و تلاش دارند نهادهای سنتی و مذهبی را از مرجعیت مردم دور کنند.

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی دبیر کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری و افراطی سخنران دیگر این گردهمایی بود که به بیان راهکارهای مقابله با وهابیت و جریان‌های تکفیری پرداخت.

حجت‌الاسلام قطبی رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان و رئیس میز تخصصی قرآن کریم در قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی نیز به بیان اولویت‌ها و راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و فضای مجازی پرداخت.

رونمایی از ۱۵ طرح فرهنگی گروه‌های فرهنگی و تبلیغی طلاب و اهدای سبد فرهنگی پیرامون جایگاه و اهمیت و راهکارهای تبلیغ نوین از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

نظر شما