شناسهٔ خبر: 33782 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رسانه‌داری را تمرین نکرده‌ایم!

مدیر مسوول روزنامه «شرق» برای نظارت بیشتر بر اعطای مجوز به رسانه‌ها پیشنهاد داد: در رسانه باید از تجربه‌های جهانی استفاده کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مهدی رحمانیان در ادامه مطلب بالا اظهار کرد: برای صدور مجوز به رسانه‌ها چارچوبی وجود دارد که حتما باید رعایت شود؛ بنابراین مجوزهایی هم که به رسانه‌های خبری داده می‌شود بر اساس همان چارچوبی است که هیات نظارت بر مطبوعات تعیین کرده و عمل به آن ضروری است. از طرفی وقتی ما خیلی رسانه‌داری را تمرین نکرده‌ایم، در این حوزه گاهی دچار افراط و تفریط می‌شویم. بر این اساس در حوزه رسانه ما نیازمند تمرین هستیم تا رسانه‌داری را در چارچوب خودش یاد بگیریم.

وی سپس خاطرنشان کرد: پیشنهاد کلی من این است که ما در حوزه رسانه‌داری از تجربه جهانی استفاده کنیم و اجازه بدهیم هر کسی که توانایی انتشار نشریه‌ دارد وارد میدان شود و آن وقت اگر خلافی از رسانه‌ها سر زد، طبق قانون مطبوعات با آنها برخورد کنیم. از طرفی دیگر بهتر است در امر رسانه یارانه‌ها را برداریم.

رحمانیان در ادامه اظهار کرد: یک نشریه تا زمانی که بیرون نیامده است چطور می‌توان برای آن تعیین صلاحیت کرد؟ صلاحیت زمانی مشخص می‌شود که نشریه و روزنامه بیرون بیاید و یا یک سایت خبری کارش را آغاز کند.

مدیر مسوول روزنامه «شرق» در پایان در تکمیل این بحث بیان کرد: هیات نظارت بر مطبوعات یکسری وظایف دارد که مهم‌ترین آن این است که موظف است به رسانه‌ها مجوز بدهد. اگر رسانه‌ها اصول اخلاقی و قانونی را رعایت نکردند آن زمان است که می‌توانند مجوز آن رسانه را لغو کنند و صلاحیت یک رسانه اینجاست که مشخص می‌شود.

نظر شما