شناسهٔ خبر: 33791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینماگران جهان خواستار تحريم جشنواره‌ی اسراييلی در لندن شدند

شماری از چهره‌های مطرح سينما از جمله كن لوچ، مايك لی و ميرا نير، خواستار برگزار نشدن جشنواره فيلم اسراييل در لندن شده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این اعلامیه آمده است: ما هنرمندان این فهرست شامل هنرمندان، تهیه كنندگان و شهروندان از این كه می‌بینیم كورزون، اودئون، بفتا و دیگر سینماهای لندن میزبان جشنواره فیلم و تلویزیون اسراییلی لندن می‌شوند، غمگین و ناراحت هستیم.

این بیانیه در حالی منتشر شده كه جنبش بایكوت جهانی اسراییل (BDS) در حال گسترش است و اسراییل خودش را به طور فزاینده‌ای برای خشونت سیستماتیك علیه حقوق بشر فلسطینیان، توافقنامه ژنو و حقوق بین‌الملل در خطر انزوا می‌بیند. در حالی كه اسراییل مشوق این جشنواره و حامی آن است و آن را از نظر مالی نیز حمایت می‌كند، طبیعی است كه شامل جنبش تحریم اسراییل نیز بشود. این سینماها با میزبانی این جشنواره در واقع فراخوان حمایت از حقوق اجتماعی و مدنی فلسطینیان در سال ۲۰۰۴ را نادیده می گیرند.

این جشنواره پس از همه كشتاری كه اسراییل و ارتشش در سال ۲۰۱۴ در غزه انجام دادند، برگزار می‌شود.

این فستیوال با همكاری اسراییل برگزار می‌شود و ارتباط مستقیمی بین سینماهای میزبان آن با سیاست‌های اسراییلی وجود خواهد داشت. این سینماها با پذیرش پول اسراییل به این ترتیب به خاموشی شریك كشتار مردم فلسطین به حساب می‌آیند. چنین همكاری‌ای قابل قبول و پسندیده نیست.

این اطلاعیه را شماری از چهره‌های فرهنگی از جمله مایك لی كارگردان، كن لوچ كارگردان، میریام مارگولیس بازیگر، میرا نیر كارگردان، ربكا اوبرایان تهیه كننده، صالح بكری بازیگر، لیا برومئو فیلمساز، جان بریسندن استاد دانشگاه، لوك بریانت فیلمبردار، برد باتلر هنرمند، سوفی كاراپتیان هنرمند، تكرید چوكر-ویزوسو مجری امضا كرده‌اند. 

نظر شما