شناسهٔ خبر: 33794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خروجی پژوهشی حوزه هم‌سطح معیارهای حوزه‌های علمیه نیست

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: خروجی پژوهشی حوزه در حد توان و هم‌سطح معیارهای حوزه های علمیه نیست و در واقع نیازمند تقویت و فعالیت بیشتر در زمینه پژوهش هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام سیدعلی عماد روز چهارشنبه در دیدار معاونان پژوهش حوزه های علمیه با آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما با استفاده از نظرات علما و فضلای حوزه علمیه در معاونت پژوهش فعالیت می کنیم، اظهار داشت: معاونت پژوهش در سه بخش مطالعات پژوهشی، مدیریت امور پژوهشی و دفتر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش فعالیت می کند.

وی معاونت پژوهش را یکی از جوان‌ترین معاونت‌های حوزه‌های علمیه دانست که در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده است.

وی معتقد است که تبلیغ و پژوهش سبب معاش زندگی طلاب می شود که در این راستا باید توجه بیشتری به آن شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تاکید کرد: پژوهش صرفا از انگیزه‌های شخصی و فردی سود جسته است و خروجی‌های پژوهشی حوزه در حد توان و ظرفیت‌ها و هم سطح معیارهای حوزه های علمیه نیست و در واقع نیازمند تقویت و فعالیت بیشتر در زمینه پژوهش هستیم.

تشکیل کارگاه نیازسنجی پژوهشی

حجت الاسلام عماد با تأکید بر لزوم توسعه پژوهش در حوزه های علمیه، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در برخی از درس‌های حوزه علمیه ۵ نمره از درس را به فعالیت های پژوهشی اختصاص بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی و آثار آن در حوزه علمیه تصریح کرد: برگزاری جشنواره علامه حلی یکی از اهداف ما برای نشر فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه است که مخصوص طلاب جوان است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه  با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در جشنواره علامه حلی طلاب جوان زیر ۳۱ سال هستند، بیان کرد: در اولین دوره جشنواره علامه حلی دو هزار و ۵۰۰ اثر و در هفتمین دوره آن که امسال برگزار شد ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام عماد اظهار داشت: در حوزه فقه نیازمند ظرفیت های علمی و پژوهشی هستیم و به خصوص در زمینه پژوهشی باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: تلاش کردیم با تشکیل کارگاه نیازسنجی پژوهشی، ابتدا نیازها را شناسایی کنیم که تاکنون ۱۵ الی ۲۰ هزار پژوهش مورد نیاز رصد شده است.

نظر شما