شناسهٔ خبر: 33830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کرسی علمی ترویجی مبانی جریان تفسیر سلفی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای انقلاب فرهنگی کرسی علمی ترویجی مبانی جریان تفسیر سلفی را در امروز شنبه ۲۳ خرداد برگزار می کند.

فرهنگ امروز: بنابر اعلان گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هدف از برگزاری کرسی،‌ آشنایی و نقد مبانی جریان تفسیرسلفی به ویژه جریان سلفی معاصر است که توسط حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

   وی بنا دارد در این کرسی، به سئوالاتی نظیر آیا تفسیر سلفی را می توان به عنوان یک جریان تفسیری شناخت؟ تفاسیر مهم سلفی ها کدامند و از چه روشی در تفسیر تبعیت می کنند؟ و مبانی و شاخصه های اصلی جریان تفسیر سلفی کدام است؟ پاسخی درخور ارائه دهد.

   حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی عضو هیئت علمی پژوهشکده حج و زیارت به عنوان ناقد در جلسه مزبور حضور دارند.

   جلسه یادشده با دبیری حجت الاسلام والمسلمین محمد اسعدی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز شنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

نظر شما