شناسهٔ خبر: 33839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال برگزاری نخستین فستیوال موسیقی عاشیقی در ایران

با سفر پروفسور «علی کافکا سیالی» رییس دانشکده ادبیات دانشگاه آتاتورک به ایران درباره برگزاری نخستین فستیوال موسیقی عاشیقی در ایران برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دامون شش بلوکی درباره برگزاری یک فستیوال موسیقی نواحی گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته این هفته پروفسور «علی کافکا سیالی» رییس دانشکده ادبیات «کاظیم کارابیکیر» دانشگاه آتاتورک کشور ترکیه و بنیانگذار فستیوال عاشیق های تهران که نویسنده کتاب های بسیار مهمی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه ادبیات موسیقی ترکان ایران است به کشورمان سفر خواهد کرد تا علاوه بر سخنرانی که در فرهنگسرای ارسباران تهران انجام خواهد داد، برنامه ریزی هایی هم برای برگزاری احتمالی یک فستیوال موسیقی نواحی با محوریت موسیقی عاشیق های ایران و کشورهای همجوار داشته باشیم.

وی افزود: حضور پرفسور کافکا سیالی که طی سال‌های اخیر پژوهش های زیادی در حوزه جغرافیای محیطی عاشیق های ایران و موسیقی آن داشته است فرصت بسیار مغتنمی برای پژوهشگران و علاقه مندان موسیقی نواحی است تا بتوانند از دانسته های موسیقی این پژوهشگر جهانی استفاده بیشتری کنند. او در طول این سفر علاوه بر سخنرانی درباره فرهنگ موسیقایی عاشیق های ایران، دیدارهایی نیز با مسئولان مراکز پژوهشی موسیقی خواهد داشت که طی آن برنامه ریزی هایی نیز برای برگزاری فستیوالی که به آن اشاره کرده انجام خواهد گرفت.

شش بلوکی درباره تاریخ و مکان برگزاری این فستیوال گفت: این رویداد موسیقایی به صورت کاملا تخصصی با محوریت جغرافیای موسیقی عاشیقی برگزار می شود اما هنوز تاریخ و مکان برگزاری آن مشخص نیست ولی بهترین زمان برای میزبانی از هنرمندان تابستان امسال خواهد بود که امیدوارم مقدمات به گونه ای فراهم شود که ایران میزبان این رویداد مهم و ارزشمند موسیقایی برای اولین بار باشد.

نظر شما