شناسهٔ خبر: 33867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر زن برنده اسکار در نقش «ژاندارک» در آتش می‌سوزد

ماریون کوتیار بازیگر زن برنده اسکار طی چند هفته اخیر در نمایش موزیکال «ژاندارک بر تیر چوبی» با همراهی ارکستر فیلارمونیک نیویورک در نقش ژاندارک به ایفای نقش پرداخت.

نمایش موزیکال ژاندارک

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کوتیار در تولید جدید ارکستر فیلارمونیک نیویورک در نقش اصلی قطعه موسیقایی - آوازی کلاسیک فرانسوی اثر آرتور هونگر به ایفای نقش پرداخت. درخشش کوتیار در کنار موسیقی زیبای «ژاندارک بر تیر چوبی» اثر هونگر، ساخته شده در سال ۱۹۳۵، به همراه ارکستر فیلارمونیک نیویورک در ۲ اجرای محدود، روی صحنه به نمایش گذاشته شد.

کوتیار در این نمایش موزیکال در نقش ژاندارک دختر جوان روستایی به صحنه رفت که در راه رسیدن به سعادت و جاودانگی، جان خود را فدا کرد. اشعار قطعه موسیقایی - آوازی «ژاندارک بر تیر چوبی» توسط پل کلودل شاعر و نمایشنامه نویس قرن نوزدهم فرانسه نوشته شده است.

در این اثر موزیکال که کارگردانی آن بر عهده کومه دی بلیسیز است، تعدادی از بازیگران فرانسوی نیز در کنار کوتیار به ایفای نقش پرداختند. 

«ژاندارک بر تیر چوبی» پیش از این در چندین شهر فرانسه اجرا شد. این نمایش موزیکال در تالار «Avery Fisher» شهر نیویورک روی صحنه رفت.

نظر شما