شناسهٔ خبر: 33900 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسکار ایتالیایی به «ارواح سیاه» و «بردمن» تعلق گرفت

فیلم «بردمن» به کارگردانی آلخاندرو ایناریتو که امسال جایزه اسکار آکادمی علوم و فنون سینمایی آمریکا را به خود اختصاص داده بود، به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دی دوناتلو موسوم به اسکار ایتالیایی انتخاب شد. بردمن این عنوان را در رقابت با فیلم‌های «تیرانداز امریکایی»، «پسربچگی»، «مامی» و «نمک زمین» به دست آورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر و تجربه؛ اما از فیلم‌های ایتالیایی که در این جوایز موفق بودند می‌توان به فیلم‌های «مادر من» نانی مورتی، «لئوپاردی» ماریو مارتونه و «ارواح سیاه» فراچسکو مونزی اشاره کرد که این آخری پس از نمایش در جشنواره ونیز سال قبل، حالا جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان ایتالیایی دیوید دی دوناتلو را به دست آورد. مادر من به کارگردانی نانی مورتی نیز که ماه قبل در جشنواره کن به نمایش درآمده بود جایزه بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل زن را به دست آورد. فیلم «تئوری همه چیز» به کارگردانی جیمز مارش که زندگی پروفسور استیفن هاوکینگ را دستمایه خود قرار داده نیز بهترین فیلم اروپایی لقب گرفت.

مراسم پنجاه و نهمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو شب گذشته در حالی برگزار شد که کوئنتین تارانتینو از مهمانان ویژه این مراسم بود. او در سال‌های قبل دوبار برای فیلم های «جانگوی رها از بند» و «داستان عامه پسند» جایزه بهترین فیلم خارجی این جوایز را کسب کرده بود. تارانتینو که تاکنون این دو جایزه را به دلیل عدم حضورش در ایتالیا شخصا تحویل نگرفته بود دیشب از دستان انیو موریکونه آهنگساز بزرگ، مجسمه‌های طلایی‌اش را دریافت کرد.

نظر شما