شناسهٔ خبر: 33903 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین دیدار فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»

مراسم آیین دیدار فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» اولین فیلم شهرام مکری امروز یکشنبه ۲۴ خرداد در سینما فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر و تجربه؛ این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ با حضور عوامل فیلم در سینما فرهنگ آغاز می‌شود و سپس از ساعت ۲۱ فیلم اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر به نمایش درمی‌آید. «اشکان…» از شانزدهم خرداد در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران شد.

اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر اولین فیلم بلند شهرام مکری است که در جشنواره بیست و هفتم فجر در سال ۱۳۸۷ به نمایش درآمد و از آن زمان همیشه یکی از فیلم‌هایی بود که در صدر فهرست فیلم‌های اکران نشده قرار داشت. سعید ابراهیمی‌فر، سینا رازانی، علی سرابی، رضا بهبودی، سیامک صفری و هوتن مکری از بازیگرانی هستند که در اولین تجربه سینمایی شهرام مکری جلوی دوربین او قرار گرفته‌اند.

این فیلم داستان دو نابینا را روایت می‎کند که تصمیم دارند یک جواهرفروشی را سرقت کنند و در این سرقت پای کسان دیگری هم وسط کشیده می‎شود و هرکدام قسمتی از ماجرا را پیش می‌برند.

فیلم برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشنواره بیست و هفتم فجر و برنده جایزه بهترین فیلم اول از جشن منتقدان سینمای ایران شده و در جشنواره‌های بوسان، سانتاباربارا، تفلیس، سائوپائولو، گرانادا و بمبئی شرکت کرده‌است.

نظر شما