شناسهٔ خبر: 33956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «فضای داخلی و زندگی روزمره شهری» برگزار می‎شود

نشست «فضای داخلی و زندگی روزمره شهری» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

فرهنگ امروز: خانه هنرمندان ایران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می کند؛

 

«فضای داخلی و زندگی روزمره شهری»

 

سخنرانان:

شایسته مدنی،شیما شصتی و سارا غفوری

 

دهمین نشست از مجموعه نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری»  به  نسبت میان «طراحی فضاهای داخلی و زندگی روزمره » خواهد پرداخت. این نشست پژوهشی که با همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود تلاش می‌کند فضاهای داخلی و چیدمان را از منظر نظریه‌های مصرف  در جامعه ایرانی بررسی کند. در بخش نظریه شایسته مدنی به "جامعه‌شناسی مصرف: خانه و طراحی داخلی" می‌پردازد.  چرا که امروزه جنبه مهمی از مصرف به حوزه خانه؛ اشیای درون آن و نحوه طراحی و چیدمان فضاهای داخلی در زندگی روزمره شهری معطوف است. در بخش مطالعه این نشست شیما شصتی به "اغتشاش در شکل مسکن: اقتصاد یا فرهنگ؟ (تبیینی جامعه‌شناختی/ فرهنگی از وضعیت کنونی معماری مسکونی شهر تهران) خواهد پرداخت.  هدف اصلی این بخش بررسی تأثیر جنبه‌های فرهنگی زیست شهری/ شهروندی بر جنبه‌های معمارانه اعم از شکل مسکن، دکوراسیون داخلی و نوع مبلمان در زندگی روزمره ایرانی است.

در بخش تجربه نیز سارا غفوری طراح و معمار به تجربه خویش از "جان‌بخشي به فضا در دو زاوية زندگي" اشاره خواهد کرد. غفوری دراین بخش به دو تجربه متفاوت خود از تغییر فضای داخلی می‌پردازد. اولی چالش‌های چگونگی تغییر خانه‌ای ساخته شده در دهه ۴۰ که به تناسب نیازهای افراد درون خانه نیازمند تغییراتی در فضای داخلی آن است.  و دومی تغییر فضاها در یک آپارتمان برای خانواده‌ای سه نفره  که به اجبار در آن سکونت داشتند و راه حل‌های طراحانه برای این موضوع؛ اشاره خواهد کرد.

 

نشست فضاهای داخلی و زندگی روزمره شهری چهارشنبه مورخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  ساعت ۱۷ الی ۱۹ در خانه هنرمندان ایران و در سالن استاد امیرخانی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که دکتر افسانه کامران دبیر علمی مجموعه نشست های هنر و زندگی روزمره شهری می باشند و تاکنون نه نشست در این زمینه برگزار شده است.

 

زمان: چهارشنبه ۲۷ خرداد- ساعت ۱۷

مکان: خانه هنرمندان ایران- سالن استاد امیرخانی

 

نظر شما