شناسهٔ خبر: 34101 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داود نعمتی: به دنبال ایجاد ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه‌های مختلف هستیم

اولین نشست «هم اندیشی تقویت تعاملات رسانه‌ای» دوشنبه ۲۵ خرداد با حضور مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما و همکاران وی و نمایندگان رسانه های مختلف برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ داود نعمتی به عنوان مدیر روابط عمومی جدید سازمان صدا و سیما که تنها چهار ماه از حضورش در این سمت می گذرد بعد از تغییرات مختلفی که در این حوزه ایجاد کرده بود در یک حرکت تعاملی میزبان اصحاب رسانه شد تا نشان دهد که مدیری پاسخگو است. وی که این خصوصیت خود را پیش از این نیز به برخی از خبرنگاران ثابت کرده بود.

در ابتدای این جلسه نعمتی از انگیزه برگزاری این جلسه که آن را «نشستی صمیمانه و دوستانه» نامید سخن راند و گفت: هدف از برگزاری این دیدار، دست پیدا کردن به راهکارهایی برای ارتباط بیشتر با حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری است و در راستای تقویت این ارتباط و منسجم کردن آن کنار هم جمع شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در شبکه ها روابط عمومی‌ها حذف نشده‌اند،افزود: کارشناسان روابط عمومی کماکان در شبکه ها فعال هستند و تنها پُست‌های مدیریت روابط عمومی در سازمان تقلیل پیدا کرده و با بسیج بیش از سی نفر در حوزه روابط عمومی در چهار حوزه پیام، برون مرزی، خبر و صداوسیما برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت می‌گیرد و ما نیازهای خبری دوستان رسانه ای را برطرف می‌کنیم.

پس از سخنان کوتاه وی که در اقدامی کم نظیر طی سالهای اخیر به استقبال سوالات خبرنگاران آمده بود، نوبت به اهالی رسانه مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و نعمتی پاسخگوی سوالات آنها بود.

در این میان دغدغه جمع کثیری از خبرنگاران رعایت اصل عدالت و رفتار مساوی مدیران رسانه ملی با رسانه های مختلف در زمینه پاسخ گویی به ایشان بود. که نعمتی هم ضمن دادن قول مساعد در جهت تسهیل این مسئله ابتکار عمکل را به دست گرفت و وعده برگزاری بازدیدهای گروهی خبرنگاران از پشت صحنه پروژه های در دست تولید را داد.

برخی دیگر از خبرنگاران از مشکلات و ضعف های سایت های شبکه های مختلف سخن گفتند که مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفت: قرار است وضعیت سایت شبکه‌ها تغییر پیدا کند و از وضعیت یکسانی برخوردار شوند. دکتر اخوان قائم مقام سازمان نیز ماموریت پیدا کرده تا وضعیت سایت‌ها را ساماندهی و از این پراکندگی جلوگیری کند. ما هم تلاش می‌کنیم سایت‌ها علی رغم مشکلات فنی، همیشه به روز باشد.

خبرنگار دیگری پیشنهاد تعیین یک سخنگو برای سازمان صداو سیما و برگزاری جلسات ماهیانه رای ارتباط بهتر با رسانه را داد که از طرف نعمتی هم موضوع قابل تاملی ارزیابی شد.

خبرنگاری گفت: از آنجاییکه صدا و سیما هم موضوع خبر است و هم منشاء خبر بنابراین بهتر است که به جای انبوهی از پیش خبرها که صرفا کارکرد تبلیغی دارند خبرهای مفیدی از محتوای برنامه ها به دست رسانه ها برسد. در عین حال می تواند این اخبار محتوایی در سایر حوزه ها به غیر از فرهنگ و هنر هم انعکاس داشته باشد.

دومین پیشنهاد این فعال رسانه ای ارسال برنامه ها برای اصحاب رسانه قبل از برگزاری نشست های خبری جهت تغییر رند نشست ها از شنونده بودن اهالی رسانه به پرسشگران و پاسخگویی مدیران بود که نعمتی از هر دو این پیشنهادات هم استقبال کرد.

تعداد دیگری از خبرنگاران هم درخواست ارسال تصاویر به همراه خبر و همینطور امکان حضور در پشت صحنه برنامه هایی غیر از سریالهای تلویزیونی داشتند که با جواب مساعد مدیرکل روابط عمومی روبرو شدند.

در این جلسه عموم خبرنگاران درخواست برگزاری یک نشست خبری رسمی با حضور رییس جدید سازمان صدا و سیما را داشتند که نعمتی قول مطرح کردن آن با ریاست سازمان و در صورت تایید برگزاری این جلسه را هم داد.

در انتهای جلسه هم خبرنگاری بر حذف روابط عمومی از شبکه پویا و مرکز صبا تاکید کرد که این بار رضا رضایی ماموریت پاسخ به این پرسش را داشت و در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر شبکه پویا در دوره گذر به سر می‌برد و تغییراتی در ساختار و تشکیلاتش خواهد داشت. اجازه بدهید این تغییرات اعمال شود و پس از اینکه مدیران شبکه کودک و نه پویا، منصوب شدند و تغییر ساختار، به صورت الگو تعریف شد، مدیران این شبکه، کارشناس روابط عمومی را در حوزه کودک انتخاب خواهند کرد.

وی در مورد محدود شدن ارسال خبر از مرکز امور نمایشی سیما هم اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم رسانه‌ها اطلاعات غلطی به مخاطبان خود داده یا اجازه بدهند برخی افراد شیاد، از قِبل اطلاع‌رسانی غلط، سوءاستفاده کنند. در این صورت ما هم مجبور به پاسخگویی موردی می‌شویم. بنابراین مرکز نمایش سیما، مسئول تأمین و تهیه تولیدات نمایشی شناخته می‌شود و هدف این تمرکز ایجاد نظم در بین برنامه‌های نمایشی، صرفه‌جویی و اطلاع رسانی متمرکز است. ضمن اینکه اینگونه درباره سریال‌ها نیز نظارت دقیقی صورت می‌گیرد و آثار از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کنند. بنابراین لطفا همکاران اجازه بدهند اطلاع رسانی دقیق، صحیح و هدفمند در حوزه اداره کل نمایش اتفاق بیفتد و شما هم بتوانید اطلاعات واقعی را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

شایان ذکر است پیش از این تمامی خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون در نشست مشترکی در کنار مدیران روابط عمومی صداوسیما قرار نگرفته بودند.

این گزارش حاکی است در این مراسم علاوه بر داوود نعمتی، احد امیرمحمدی مدیر روابط عمومی برون مرزی، یاسین مدیر روابط عمومی معاونت خبر، رضا رضایی مدیر دفتر معاون سیما، علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی صدا و سيد هادی شريف‌زاده مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها نیز در کنار خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها حضور داشتند.

نظر شما