شناسهٔ خبر: 34163 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر سمفونیک تهران ارکستری سرحال، جوان و خارق العاده است

ماریان لاپشانسکی نوازنده چیره دست پیانو و موسیقی مجلسی واکنش و نظر خود را درباره ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ "ماریان لاپشانسکی" نوازنده چیره درست پیانو درباره کنسرت رسیتال پیانو در تالار رودکی در ابتدا گفت: برای من شگفت انگیز بود که مردم با این علاقه و دقت موسیقی من را گوش می دادند. تمام شب گوش کردن پیانو کار آسانی نیست، خصوصا رپرتواری که اجرا کردم رپرتواری است که می خواهم در آن قابلیت های ساز پیانو را نشان دهم زیرا برای من رنگ آمیزی ساز پیانو خیلی مهم تر از هر چیز دیگری است.

وی در ادامه افزود: واکنش من با ساز پیانو مثل واکنش "علی رهبری" در رهبری ارکسترها است و من وقتی پیانو می زنم آن ملودی را در درونم می خوانم و وقتی می نوازم آوازهایی در درونم باید بخوانم، به طور مثال زمانی که موتزارت می زنم تمام مدت برای من مثل یک اپرا می ماند چون به اعتقاد من موتزارت تمام مدت اپرا می نوازد.

وی درباره رسیتالی که شب گذشته اجرا کرد توضیح داد: این رسیتال برنامه مخصوص خودم و به انتخاب بنده است و در کشورهای مختلف آن را اجرا کردم. قصد من از انتخاب این قطعات این است که حداکثر تکنیک خود را از لحاظ موزیکالیته نشان دهم.

لاپشانسکی راجبع به ارکستر سمفونیک تهران و نقش "علی رهبری" در آن گفت: من "علی رهبری" را همیشه می شناختم و خبر داشتم که ارکستری تازه و جوان جمع کرده است.

وی در مواجه با ارکستر سمفونیک تهران گفت: من ارکستری جوان و سرحال دیدم که جوی خارق العاده در آن حاکم است.

این نوازنده پیانو افزود: ما نوازنده ها همیشه در حال کار هستیم اما چیزی که در تمرین اول ارکستر سمفونیک تهران تعجب من را برانگیخت این بود که چگونه یک ارکستر قطعه ای را که هیچ وقت تمرین نکرده از اول تا آخر می تواند بزند. این اتفاق برای من دست نیافتنی و رویایی است.

وی ادامه داد: پیش از این خیلی کم راجع  به موسیقی ایران شنیده بودم ولی الان بیش از توقعات موسیقایی ام در پتانسیل جوانان ایرانی دیدم و نظرم درباره آن ها کاملا عوض شده و الان مثبت فکر می کنم.

لاپشانسکی در انتها درباره ادامه دار بودن حضورش در ایران و همکاری با ارکستر سمفونیک تهران خاطر نشان کرد: حتما این طور خواهد بود. شغل و علاقه من نوازندگی است خصوصا اینکه به موسیقی مجلسی علاقه ویژه ای دارم. این زندگی ما است به عنوان یک نوازنده حرفه ای.

گفتنی است "ماریان لاپشانسکی" به عنوان سولیست پیانو در روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری "علی رهبری" به روی صحنه تالار وحدت می رود.

شایان ذکر است برای تهیه بلیط می توان به سامانه iranconcert.com مراجعه کرد.

نظر شما