شناسهٔ خبر: 34259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان سینمایی: جوانان با استعداد ، سینمای ایران را خالی نخواهند گذاشت

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه بزرگان سینمای ایران دوست دارند سینما ادامه داشته باشد، گفت: جوانان بااستعداد ، سینمای ایران را خالی نخواهند گذاشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الله ایوبی عصر امروز (شنبه) در آیین تقدیر از رضا فهیمی کارگردان فیلم کودکان ابری اظهار داشت: موفقیت کارگردان ایرانی در جشنواره فیلم کوتاه ژاپن افتخارآمیز است و کار کردن برای این جوانان فعالیت ما مسئولان را سخت تر می کند.

رضا فهیمی به تازگی با ساخت فیلم کوتاه کودکان ابری موفق به دریافت نشان برتر از جشنواره بین المللی فیلم ژاپن شد، جشنواره ای که فیلم های برگزیده آن برای رقابت نهایی به آکادمی اسکار معرفی می شوند .

فهیمی با اقتباس از کتاب باغ اناری اثر محمد شریفی این فیلم کوتاه را ساخته است.

ایوبی با بیان اینکه گنجینه عظیمی به نام نیروی انسانی در ایران داریم و امیدواریم که قدرشناس این همه استعداد باشیم، افزود: اگر کمی از ایران خارج شویم و از کشورهای همسایه به ایران بنگریم متوجه خواهیم شد که آنها چقدر علاقه مند به داشتن چنین گنجینه ای (جوانان های بااستعداد ایرانی) هستند.

وی با تاکید بر اینکه البته سفر از ایران برای کسب تجربه بد نیست گفت: اما امیدوارم پدیده مهاجرت نیروی انسانی از کشور کاهش یابد و با ایجاد فضای دوست داشتن جوانان ما احساس کنند می توانند با مدیران خود تعامل کنند.

وی در باره کارگردان کودکان ابری نیز گفت : این کارگردان جوان با اقتباس از کتاب یک نویسنده شهرستانی توانسته چنین اثر زیبایی را خلق کند که موجب دیده شدن نویسندگان شهرستانی هم شده است.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این جمله که « وقتی می شنویم فیلمسازهای جوان ما با رقم های بسیار ناچیز پنج یا ۶ میلیون تومانی می توانند چنین آثاری را خلق کنند که در جشنواره ها بدرخشند هم ناراحت و هم خوشحال می شویم » افزود: خوشحال می شوم که موفقیت جوان های ایرانی را می بینم و ناراحت می شوم که گاهی وقت ها مبلغی بسیار ناچیز دغدغه ساخت فیلم جوانان ما است.

ایوبی تجربه تاسیس و فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران را بسیار موفق عنوان کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان با تجربه ای چند ده ساله پاتوقی را برای علاقه مندان به هنر هفتم و جوانان کشورمان ایجاد کرده است که با تمرکززدایی در تمام کشور توانسته تاثیرگذار عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمرکززدایی یعنی اعتماد به مدیران در شهرستان های مختلف تا بتوانند سینمای ایران را شکوفا کنند.

پیش از سخنان ایوبی ، فرید فرخنده کیش رییس انجمن سینمای جوانان نیز در سخنانی کوتاه گفت: توجه به فیلم های اقتباسی یا فیلم هایی که از ادبیات استخراج می شود باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این فیلم (کودکان ابری) با توجه به جایزه ای که دریافت کرده است نماینده ایران برای آکادمی اسکار خواهد بود و امیدوارم در آنجا نیز موفق ظاهر شود.

به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با حضور حجت الله ایوبی، فرید فرخنده کیش، فرشته طاهرپور (کارگردان) و مهدی کرم پور (کارگردان) از رضا فهیمی کارگردان فیلم کودکان ابری تجلیل شد.

نظر شما