شناسهٔ خبر: 34288 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاگردان محمدرضا لطفی کنسرت می‌دهند

گروه موسیقی «برافشان» به خوانندگی غلامرضا رضایی و سرپرستی هامان خلیلی ۸ و ۱۰ مردادماه به صحنه می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ خواننده‌ی این گروه درباره‌ی اجرای برنامه‌ی گروه «برافشان» گفت: این کنسرت در دو قسمت اجرا خواهد شد؛ قسمت اول بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی در آواز بیات ترک است و با همراهی هامان خلیلی، هوشمند عبادی و سهیل‌ الله‌دادیان انجام می‌شود و بخش دوم همراه با ارکستر «برافشان» همراه با ۱۲ نوازنده و یک خواننده اجرا می‌شود.

او ادامه داد: بخش دوم این اجرا در دستگاه همایون خواهد بود که هامان خلیلی تنظیم آن را برعهده دارد. این بخش بداهه نیست و براساس آثار ساخته‌شده تنظیم شده است.

رضایی درباره‌ی نحوه همکاری‌اش با گروه «برافشان» گفت: من به‌عنوان خواننده، پیشنهادهای مختلفی دارم، اما ۱۰ ماه پیش هامان خلیلی به من پیشنهاد همکاری داد. چند جلسه در تمرینات این گروه حضور پیدا کردم. آهنگسازی و تفکر هنری آقای خلیلی را دوست داشتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با گروه «برافشان» همکاری کنم.

وی افزود: نوع آهنگسازی هامان خلیلی با حفظ موسیقی اصیل ایرانی و سنتی تنظیم شده است.

رضایی درباره‌ی اعضای گروه «برافشان» گفت: اعضای گروه همه از شاگردان محمدرضا لطفی هستند. همه جوان و سن بیشترشان کمتر از ۲۸ سال است. این گروه جوان نیاز به حمایت دارد.

این خواننده در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: از مردم می‌خواهم به دیدن این کنسرت بیایند و ببینند که نسل جوان چگونه به سنت‌ها پایبند است و چگونه تلاش می‌کند که چراغ موسیقی سنتی روشن بماند. مردم باید در کنار این هنرمندان باشند و آن‌ها را حمایت کنند.

در گروه «برافشان» هنرمندانی مانند هامان خلیلی (تار و سرپرست گروه)، غلامرضا رضایی (آواز)، هوشمند عبادی (نی)، فریما موفقی (کمانچه)، مرجان راغب (سنتور)، نیره فخری (عود)، وحید ربیع‌پور (دف و دایره)، پویا لقایی (رباب)، سهیل‌ الله‌دادیان (تمبک)، چکاد فشارکی (کمانچه)، مهدی دریاباری (تار)، فرزاد موسوی (بم تار) حضور دارند.

نظر شما