شناسهٔ خبر: 34289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هلند میزبان «پادشاه هنر خیابانی»

نمایشگاهی شامل ۱۰ اثر اورجینال و تعداد محدودی از آثار چاپی «بنکسی» - هنرمند خیابانی سرشناس انگلیسی - به مدت یک‌ماه در گالری لیونل آمستردام در هلند برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این رویداد که بزرگ‌ترین نمایشگاه فروش و نمایش آثار این هنرمند انگلیسی در هلند است، آثار بزرگی از جمله «تجاوزهای ما را ببخش» در اندازه ۱۲۲ در ۲۴۴ سانتیمتر که بنکسی در سال ۲۰۱۰ میلادی در خیابان آکسفورد لندن خلق کرد، به‌نمایش گذاشته می‌شود.

2100-10.jpg

این نمایشگاه که از ۲۰ ژوئن تا ۲۰ جولای برگزار خواهد شد، میزبان مجموعه‌دارانی از سراسر جهان از جمله اروپا، چین، آمریکا و خاورمیانه خواهد بود.

 

بنکسی

به گزارش سایت گالری لیونل، بنکسی که از او با عنوان «پادشاه هنر خیابانی» یاد می‌شود، در ۱۰ ماه اخیر رتبه اول جست‌وجوی کاربران را در بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی آثار هنری در جهان کسب کرده و توانسته است هنرمندان بزرگی مانند پیکاسو، رامبرانت، وارهول و ونگوگ را پشت سر بگذارد.

او در نقاشی‌های دیواری‌اش بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کار می‌پردازد.

پیش از این نیز نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و صدها هزار پوند فروخته شده بودند.

بنکسی که اعتقاد دولت را مبنی بر وندال بودن گرافیتی قبول ندارد، هنرش را در فضاهای عمومی به‌نمایش می‌گذارد و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و احجام فیزیکی را هم خلق می‌کند. بنکسی مستقیما آثار گرافیتی‌اش را نمی‌فروشد.

نظر شما