شناسهٔ خبر: 34324 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه موج اعتراض‌ها به تبعیض جنسیتی در هالیوود

روز گذشته اظهار نظر تنی چند از ستاره‌های هالیوود در مورد تبعیض جنسیتی خبرساز شده بود. امروز اما اظهار نظرهای کریس پرات، مریل استریپ و میشله اوباما در این حوزه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کریس پرات اخیراً در صحبت‌هایی، داشتن هیکل عضلانی برای مردان را راه موفقیتشان در هالیوود دانسته بود. او می‌گوید بخش اعظمی از موفقیتش را مدیون چهره و فیزیکی است که با آن دیده می‌شود. پرات که سال گذشته با «محافظان کهکشان» و «فیلم لگویی» و امسال با «دنیای ژوراسیک» نشان داده یکی از پولسازترین ستاره‌های هالیوود جدید است معتقد است پیش از این زنان در صنعت سینما به‌وسیله چهره و اندامشان پیشرفت می‌کردند و حالا مردان هم این کار را می‌کنند. البته کریس پرات هم بر این عقیده است که در هالیوود تبعیض جنسیتی وجود دارد. اما او معتقد است در سینمای کنونی زنان بیشتر از مردان دیده می‌شوند. وی می‌گوید: نباید زنان را کمتر نشان دهیم بلکه باید مردان را هم به‌اندازه زنان نشان دهیم.

از سوی دیگر اوضاع در جبهه نسوان هم چندان مساعد نیست. چند وقتی هست زنان هالیوود از تبعیض جنسیتی خسته شده و لب به اعتراض گشوده‌اند. وقتی پارتیشیا آرکت، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در مراسم امسال روی سن رفت و آن سخنرانی اعتراضی را در دفاع از حقوق زنان انجام داد و با واکنش‌های احساسی مریل استریپ مواجه شد، دیگر همه دنیا فهمیدند در هالیوود همه چیز به این قشنگی که ادعا می‌شود، نیست. دیروز هم این اظهارات نیکول کیدمن، زویی سالدانا و آوا دوورنی بود که بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. امروز اما خبر مصاحبه مریل استریپ و میشله اوباما در مورد این موضوع به تیتر یک خبرگزاری‌ها تبدیل شده، در این مصاحبه بانوی اول کاخ سفید، «درس خواندن» را مهمترین چالش دختران امروزی دانست.

مریل استریپ هم با تأیید سخنان اوباما افزود: «اگرچه با برابری به ما نگریسته می‌شود اما هنوز به برابری کامل نرسیده‌ایم.» بازیگر برنده اسکار آمریکایی ادامه می‌دهد: «ما برای اولین بار این توقع را داریم که طیف وسیعی از انتخاب‌ها را داشته باشیم و در هر بخشی از جامعه که خواستیم مشارکت کنیم، اما باز هم با مقاومت روبه‌رو می‌شویم. ما این را در خانه، در دولت، در هیئت مدیره‌های‌مان و در هالیوود هم می‌بینیم.» استریپ گفت: «چالش دختران ما به‌نظر من، روبه‌رو شدن با این مقاومت است».
میشله اوباما هم از قول مادرش گفت که زنان امروز طیف وسیعی از انتخاب‌ها را دارند. اوباما معتقد است مادرش طوری این جمله را ادا کرده که نشان می‌داده در زمان قدیم این انتخاب‌ها چقدر محدود و سخت بوده‌اند.

نظر شما