شناسهٔ خبر: 34485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شهروند آسمان» و «ژاژیله» به چاپ می‌رسند

رئیس اداره‌ی کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان تهران از انتشار دو عنوان کتاب دفاع‌مقدس با عناوین «شهروند آسمان» و «ژاژیله» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سردار روشن درباره کتاب «شهروند آسمان» توضیح داد: این کتاب مجموعه خاطرات امیر خلبان «محمود انصاری» است که به کوشش خانم فاطمه دهقان نیری و با حمایت و نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان تهران در ۱۱ فصل و ۵۳۵ صفحه گردآوری و تدوین شده است.

 

وی اظهار کرد: در حقیقت این کتاب سعی دارد تصویری از زمینه‌های رشد و روند فعالیت‌هایی که یک خلبان در طول سال‌های خدمت به کشورش پشت سر گذاشته و همچنین تصویری هرچند کوچک، اما حقیقی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع‌مقدس را در ذهن خواننده ترسیم کند.

 

وی یادآور شد: کتاب «ژاژیله» نیز مجموعه خاطرات سرهنگ «داود طایفه‌خانی» است که کار مصاحبه و تدوین آن به کوشش آقای حسین خدادادی و خانم نازنین کاظمی در ۱۷ فصل و ۳۸۵ صفحه انجام گرفته است. این کتاب حاوی خاطرات شخصی است که از دوران نوجوانی درس و تحصیل را رها کرده و با شروع جنگ به جبهه شتافته و تا پایان جنگ به نبرد علیه نیروهای بعثی ادامه می‌دهد.

 

به گفته سردار روشن، عنوان کتاب‌ برگرفته شده از نام منطقه‌ای صعب‌العبور و کوهستانی در شمال غرب کشور و نزدیکی مرزهای عراق «ژاژیله» است که به نوعی نماد سخت کوشی و مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی در این مناطق به ویژه در سرمایه استخوان سوز زمستان است.

 

روشن گفت: این دو جلد کتاب بزودی در تیراژ ۲۰۰۰ جلد و با مشارکت باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت منتشر خواهد شد.

نظر شما